کد خبر : 5839
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 آبان 1395 - 3:44

تقاطع غیر همسطح آذربایجان به استقبال مسافران نوروزی می رود

تقاطع غیر همسطح آذربایجان به استقبال مسافران نوروزی می رود

شهردار منطقه ۴ تبریز از افتتاح تقاطع غیر همسطح آذربایجان تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: میدان بزرگ آذربایجان میزبان گردشگران داخلی و خارجی عید نوروز در ورودی شهر تبریز از سمت مرز بازرگان و جلفا خواهد بود.

حسین عالیباف با بیان این مطلب افزود: هزینه کلی پیش بینی شده برای اجرای این پروژه  650 میلیارد ریال است که تاکنون ۵۰۰ میلیارد ریال برای اتمام قسمت داخلی این تقاطع غیر همسطح هزینه شده است.

شهردار منطقه ۴ تبریز عنوان کرد: قسمت داخلی این میدان با مساحت ۱۵ هکتار فضای سبز و  پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی روبروست و زیرگذرهای رمپ و لوپ منتهی به  مسیر های اصلی شهر تبریز و اتوبان پاسداران در حال احداث است.

وی تصریح کرد: با احتساب احداث زیرگذرهای تقاطع غیر همسطح آذربایجان حدود ۱۰ درصد پروژه نیز با همکاری شهرداری منطقه ۴ و سازمان توسعه و عمران آذربایجان در حال اجراست و تا پایان سال ۹۵ به بهره برداری خواهد رسید.

عالی باف اضافه کرد: تمامی هماهنگی های لازم با دستگاه های خدمات رسان دولتی جهت انتقال خطوط خدماتی مانند آب و فاضلاب و برق صورت گرفته است.

احداث مجتمع خدماتی­ _تفریحی پارک بزرگ الغدیر تبریز با ۱۰هزار میلیارد ریال تا سال ۲۰۱۸

شهردار منطقه ۴ تبریز همچنین از مهمترین پروژه های عمرانی در قالب سرمایه گذاری را احداث پارک بزرگ الغدیر تبریز عنوان کرد و گفت: پیش بینی شده است با صرف هزینه ای بالغ بر یک هزار میلیارد تومان با مشارکت شرکت های داخلی تا سال ۲۰۱۸ به اتمام برسد.

حسین عالی باف افزود: در حال حاضر وسعت پیش بینی شده این پارک ۵۰۰هکتار است و ۵۰ درصد اراضی توسط شهرداری تبریز تملک شده و در حدود هفت هکتار از این اراضی مجتمع خدماتی، گردشگری و تفریحی با مشارکت سرمایه گذار احداث خواهد شد.

وی با اشاره به اتمام مراحل واگذاری زمین به سرمایه گذار و شروع مراحل اولیه اجرای پروژه گفت: طی این قرارداد آورده شهرداری به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان به صورت غیر نقدی وصدور مجوز عوارض و پروانه ساخت محسوب می شود.

ورزشگاه ۵ هزار نفری شهید قویدل ماه آینده افتتاح می شود

وی همچنین یکی دیگر از پروژه های عمرانی منطقه ۴ تبریز را احداث ورزشگاه ۵ هزار نفری شهید قوی دل اعلام کرد و افزود: این پروژه با پیشرفت فیزیکی  95 درصدی تا یک ماه دیگر افتتاح خواهد شد.

شهردار منطقه چهار تبریز اعلام کرد: ورزش های همگانی ضامن ارتقای نشاط و شادابی در سطح جامعه، به ویژه قشر جوان و نوجوان جامعه است و به همین علت، شهرداری تبریز خود را ملزم می داند بخشی از فعالیت های عمرانی مانند ورزشگاه شهید قوی دل را جهت بهره مندی شهروندان اجرا کند.

عالیباف در تشریح موقعیت این ورزشگاه اظهار داشت: این ورزشگاه با گنجایش ۵هزار نفر و دارا بودن تجهیزاتی از قبیل ساختمان دوطبقه برای خدمات اداری و سالن های سرپوشیده برای ورزش‌های داخل سالن، یکی از مجهزترین ورزشگاه های شهرخواهد بود.

حسین عالیباف پروژه احداث کانال خلیل آباد را از پروژه های مهم و حیاتی این منطقه از تبریز دانست و گفت: کانال خلیل آباد در راستای هدایت آبهای سطحی و فاضلاب مناطق خلیل آباد و حیدر آباد به خارج از محدوده شهر و بعد از جاده سنتو در حال احداث است.

وی با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه کانال خلیل آباد گفت: این پروژه به طول  7 کیلومتر با هزینه ای بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال تا پایان آذرماه به بهره برداری کامل خواهد رسید و با بهره برداری از این پروژه مهم بوی نامطبوع از میدان آذربایجان رخت خواهد بست.

عالیباف احداث ایستگاه آتش نشانی در خیابان شهیدان ذاکر  را از دیگر پروژه های در دست اجرای این منطقه از شهرداری منطقه ۴ تبریز دانست و گفت: تلاش داریم  این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی را تا پایان سال اتمام و به بهره برداری کامل برسانیم.

وی ادامه داد:  احداث و بهره برداری از دو دستگاه پل عابر پیاده در نظام پزشکی و شهیدان ذاکر و همچنین احداث چند باب سرویس بهداشتی در مراکز و مناطق گردشگر پذیر منطقه، ساماندهی و بهسازی مسیل آجی چای و میدان چای در محدوده منطقه، جدول گذاری و کف سازی در سطح منطقه از دیگر فعالیت های عمرانی شهرداری منطقه ۴ تبریز است.

شهردار منطقه چهار تبریز با اشاره به اینکه در سال جاری نهضت آسفالت ریزی در سطح منطقه ۴ اجرا شده است گفت: با تاکید شهردار تبریز مبنی بر اجرای نهضت آسفالت ۶ هزار و ۵۴۵ تن آسفالت برای آسفالت اساسی معابر منطقه مورد استفاده قرار گرفته است.

حسین عالیباف با اشاره به اولویت بندی های صورت گرفته در خصوص مسیرگشایی های سطح منطقه گفت: خیابان ۲۴ متری برق لامع، ۱۸ متری شهید میلانی (منطش) در سطح منطقه افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته اند و همچنین اولویت بعدی منطقه مسیرگشایی خیابان ۲۴ متری حجتی به چایکنار با تملک نزدیک به ۸۵ درصد از املاک واقع در مسیر که در حال حاضر جدول گذاری و زیرسازی این خیابان در دست اجراست.

وی با اظهار امیدواری به تحقق صد درصدی بودجه سال ۹۵ شهرداری منطقه ۴ تبریز تا پایان سال گفت: تملک محل ایستگاههای شماره ۱۴ و پانزده مترو تبریز در کنار مسجد گازران و خیام را از دیگر فعالیت های شهرداری منطقه ۴ دانست که در مرحله اتمام قرار دارد

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.