کد خبر : 5848
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 آبان 1395 - 7:30

توسعه علم و فرهنگ جامعه با ترویج فرهنگ کتابخوانی میسر است

توسعه علم و فرهنگ جامعه با ترویج فرهنگ کتابخوانی میسر است

 رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: کتاب و کتابخوانی نقطه آغازین و اساسی حرکت به سوی توسعه علامی و فرهنگی است و باید تمامی اقشار جامعه به سمت کتابخوانی سوق داده شوند.

شهرام دبیری در جلسه امروز یکشنبه شورای اسلامی شهر تبریز، با اشاره به ۲۴ آبان روز کتاب و کتابخوانی است گفت:  با ترویج فرهنگ کتابخوانی علم و فرهنگ در جامعه توسعه می یابد و تمامی نهادها باید در راستای توسعه کتاب و کتابخوانی همت کنند.

دبیری در ادامه با اشاره به اینکه علامه جعفری و علامه طباطبایی دو عالم بزرگ و افتخار شهر تبریز هستند گفت: سالروز بزرگداشت علامه طباطبایی و سالروز درگذشت علامه جعفری فرصت مناسبی برای شناخت و بزرگداشت این دو عالم است این دو عالم بزرگ فعالیت ها وخدمات بزرگی به عالم اسلام انجام داده اند و الگویی مناسب برای جامعه بوده اند.

وی همچنین با اشاره به ۲۵ آبان ماه سالروز درگذشت ستارخان سردار ملی گفت: سردار ملی جانفشانی و خدمات شایسته ای در راه قانون و مشروطه انجام داد و یاد و خاطر این سردار بزرگ را گرامی می داریم.

رئیس شورای شهر تبریز در ادامه با اشاره به هفته ملی دیابت گفت: باید با ارائه آموزش های شهروندی در پیشگیری و آموزش توجه خاصی به این بیماری شود که عوارض زیادی دارد اما به راحتی با کاهش وزن، تغییر نوع تغذیه و ورزش قابل پیشگیری است.

دبیری در ادامه در خصوص ضرورت ارائه گزارش حسابرسی شهرداری تبریز در صحن علنی شورای شهر تبریز گفت: موضوع حسابرسی شهرداری تبریز باید در کمیسیون ها مورد رسیدگی قرارگرفته و گزارش حسابرسی ها در صحن شورا ارائه شود تا اعضای شورا در جریان کم و کیف حسابرسی ها قرار گیرند.

در جلسه امروز صبح شورای اسلامی شهر تبریز تذکرات رسول درسخوانو محمد حسن استوتچی دو تن اعضای شورا توسط رسول درسخوان قرائت گردید.

همچنین در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز سعید حاجی زاده و علی فخر آذر به عنوان سخران پیش از دستور به ایراد سخنرانی پرداختند.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.