کد خبر : 5923
تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1395 - 4:57

یکسان‌سازی نرخ ارز یک امر ضروری است

یکسان‌سازی نرخ ارز یک امر ضروری است

آی نیوز -نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با بیانم اینکه کسان‌سازی نرخ ارز یک مسئله ضروری است، خاطرنشان کرد: هر روز شاهد افزایش فاصله بین نرخ ارز آزاد و دولتی هستیم و نوساناتی به وجود می‌آید که تولیدکنندگان و صادرکنندگان را دچار سردرگمی می‌کند؛ البته نوسانات نرخ ارز را می‌شود کنترل کرد و لازم است تدابیری اتخاذ شود که نرخ ارز ثبات یابد.

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری ظهر امروز در بیست و دومین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور در تالار پتروشیمی تبریز، اظهار داشت: مناطق آزاد تجاری برای رونق صادرات هدف‌گذاری شده‌اند، نه مرکزی برای واردات اجناس خارجی مصرفی؛ اگر وارداتی هم صورت می‌گیرد باید مواد اولیه برای صادرات باشد.

وی ادامه داد: یکی از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی توسعه صادرات است.

وی با بیان اینکه اصل ۴۴ که اقتصاد کشور را به سه قسمت تقسیم کرده آنطور که باید و شاید اجرا نشده و واگذاری بعضی از واحدهای تولیدی دچار اشکال بوده و مانعی است برای رشد صادرات افزود: اگر این اصل خوب اجرا شود قسمتی از مشکلات اقتصادی حل شود.

مجتهدشبستری با بیان اینکه دولت می‌تواند ناظر خوبی باشد ولی نمی‌تواند تاجر خوبی بوده و مستقیما وارد تولید و صادرات شود، اضافه کرد: اعطای مشوق‌های صادراتی باید از طریق دولت و مجلس مورد توجه قرار گرفته و تسهیلات، معافیت‌های عوارضی و مالیاتی در دستور کار باشد.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از صحبت‌های خود اعلام کرد: مناطق آزاد تجاری که به وجود آمده‌اند برای رونق صادرات هدف‌گذاری شده‌اند، نه مرکزی برای واردات اجناس خارجی مصرفی؛ اگر وارداتی هم صورت می‌گیرد باید مواد اولیه برای صادرات باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در عین حال خاطرنشان کرد: لازم است در ساختار مناطق آزاد تحول اساسی صورت پذیرد.

این مسئول همچنین بر لزوم همکاری سفارت‌خانه‌ها برای بازاریابی صادرکنندگان، جلوگیری از واردات بی‌رویه مخصوصا کالاهای تجملی و کم کردن بهره‌های بانکی تسهیلات تولیدکنندگان تاکید کرد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.