کد خبر : 5945
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 آذر 1395 - 4:50

تمرکز جمعیت از مرکز شهر باید تعدیل یابد

تمرکز جمعیت از مرکز شهر باید تعدیل یابد

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: متاسفانه جمعیت حاشیه‌نشین و بافت‌فرسوده شهر تبریز در واحد های مسکونی غیر استاندار و روی گسل زلزله زندگی می کنند.

 محمدحسین جعفری در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز، با اشاره به انتقادات وارد بر طرح جامع شهر تبریز مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری اظهار داشت: توسعه شهر در مسیر جنوبی تبریز ایمن تر از ضلع شمالی بوده و گسترش شهر در طرح جامع بازبینی و بررسی بشتری را می طلبد و می توان با تعیین کاربری در قسمت جنوبی تبریز و انتقال کاربری های فضاهای سبز، ورزشی، خدماتی، بهداشتی و غیره بستر برای کاهش معضلات فراهم ساخت.

جعفری همچنین با اشاره به اینکه در طرح جامع تبریز به ترافیک و فضای سبز کلا بی توجه شده است، افزود: شهر باید بزرگ شود اما در مناطقی که امکان سهل‌الوصول و ایمن باشد. توسعه شه باید به سمت کیفیت شدن برود.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر اینکه  تمرکز جمعیت تبریز باید از محدوده مرکزی شهر به بافت تازه تاسیس انتقال داده شود افزود: با بازشدن فضا، تمرکز جمعیت حاشیه‌نشین و بافت فرسوده مرکز شهر می‌تواند تعدیل شود.

جعفری تصریح کرد: اگر استراتژی ۲۰ سال آینده شهر تبریز به صورت صحیح پیش بینی و مصوب شود، می توان اقتصاد شهری را به سمتی پیش برد که معضل گرانی زمین، برطرف شود.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.