کد خبر : 5965
تاریخ انتشار : شنبه 18 دی 1395 - 9:42

فرماندار تبریز: احداث کارخانه زباله سوز اقدام مهم زیست محیطی

فرماندار تبریز: احداث کارخانه زباله سوز اقدام مهم زیست محیطی

فرماندارشهرستان تبریز گفت: کارخانه زباله سوز هیچ گونه آلودگی نخواهد داشت و با توجه به آلودگی های اخیر در کشور یکی از نیاز ها اساسی ما حفظ محیط زیست است که این اقدام قدم بسیار بزرگی در این زمنیه خواهد بود.

به گزارش شهریار به نقل از سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز، رحیم شهرتی فر در خصوص احداث کارخانه زباله سوز اظهار داشت: جمع اوری و تولید انرژی پاک یکی از سیستم های قابل قبول در دنیا است که تبریز هم به عنوان یکی از شهرهای پیشرو کشور در زمینه احداث کارخانه زباله سوز اقدامات بسیار خوبی را انجم داده است .

وی افزود: سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز اقدامات بسیار خوبی را در حفظ پاکیزگی و حفظ محیط زیست استان داشته است که کارخانه زباله سوز هم یکی از مهم ترین اقدامات این سازمان است که فرمانداری هم در تمام مراحل این کار این سازمان را حمایت و همراهی خواهد کرد.

شهرتی فر گفت: با توجه به گفته ی  سازمان های مردم نهاد با تحقیق و صحبتی که با کارشناسان داشتیم کارخانه زباله سوز در اروپا و حتی کل دنیا مورد استفاده قرار می گیرد که امیدواریم در سال های آینده شهر تبریز هم صاحب این کارخانه شود.

فرماندار تبریز در ادامه گفت : کارخانه زباله سوز هیچ گونه آلودگی نخواهد داشت و با توجه به آلودگی های اخیر در کشور یکی از نیاز ها اساسی ما حفظ محیط زیست است که این اقدام قدم بسیار بزرگی در این زمنیه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین مزایای این کارخانه تولید انرژی برق از پسماندها خواهد بود که با احداث این کارخانه شاهد تامین برق قسمتی از شهر تبریز خواهیم بود.

شهرتی فر تصریح کرد: در کنار تولید انرژی پاک و جلوگیری از دفن یک هزار و ۲۰۰ تن زباله ، این کارخانه باعث اشتغال بسیاری از جوانان خواهد شد که این نیز اقدام بسیار بزرگی برای اشتغال کشور خواهد شد.

فرماندار تبریز تاکید کرد: با تصویب شورا شهر ما نیز سعی خواهیم کرد با تطبیق مصوبات و موافقت فرمانداری کارهای اداری احداث این کارخانه را هر چه سریع تر تمام کنیم و منتظر تایید سازمان محیط زیست برای گلنگ زنی این کارخانه باشیم.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.