کد خبر : 6038
تاریخ انتشار : جمعه 24 دی 1395 - 5:43

واگن‌های جدید پس از اجرای تست‌های فنی، وارد خط یک مترو می‌شوند

واگن‌های جدید پس از اجرای تست‌های فنی، وارد خط یک مترو می‌شوند

مدیر عامل شرکت بهره برداری قطار شهری تبریز گفت :‌ هم اکنون ۱۲ رام قطار در مجموعه پایانه ائل گلی مترو تبریز مستقر شده که قابلیت ارائه خدمات در خط یک قطارشهری تبریز را خواهد داشت.

به نقل از شرکت بهره برداری قطارشهری تبریز، یعقوب وحیدکیا افزود: چهار رام قطار جدید پس از انجام تست های سرد و گرم به منظور بکار گیری در خط یک،‌ به شبکه ناوگان بهره برداری اضافه خواهد شد.

وحیدکیا با اشاره به توانمندی های مهندسین شرکت بهره برداری مترو ،‌ خاطرنشان ساخت :‌ بخش قابل توجهی از مراحل تست های سرد و گرم با مشارکت و همکاری کارکنان شرکت بهره برداری قطار شهری انجام می شود.

وی در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت فاز دو مترو تبریز یادآور شد : در فاز دوم قطارشهری، نواقصی است که باید به منظور رعایت مسائل ایمنی در مسافرگیری مرتفع گردد.

وحیدکیا از « سیستم سیگنالینگ مترو » به عنوان یکی از ارکان اساسی در بهره برداری قطارشهری یادکرده و گفت : از ۵ شهریور سال گذشته که مترو تبریز بطور رسمی مسافرگیری خود را آغاز کرده ، سیستم سیگنالینگ نیز نصب و راه اندازی شده است که نقش مهم و اساسی در جابه جایی ایمن مسافر ایفا نموده است.

 مدیر عامل شرکت بهره برداری قطار شهری تبریز ادامه داد : تجاربی که در ۱۷ ماه گذشته از بهره برداری رسمی مترو کسب شده نشان می دهد که بدون سیستم سیگنالینگ بخش بزرگی از ایمنی در جابه جایی مسافران با نقص در خدمات رسانی مواجه می شد که جا دارد از این تجارب ارزشمند در راستای بهبود کیفیت عملکرد در فاز ۲ بهره جسته و با آسودگی خاطر خدمت بی منت به کلانشهر تبریز ارائه دهیم.

وحیدکیا در پایان درباره اهمیت و نقش سیستم سیگنالینگ در مترو گفت :‌ این سیستم با بهره گیری از ابزارهای مختلف که به اتاق مرکز کنترل و ترافیک متصل است ؛‌ سرعت ، موقعیت و نیز امنیت و ایمنی تردد قطارها را کنترل کرده و به نوعی در تلاش است تا ضمن جلوگیری از حوادثی نظیر افزایش سرعت ناگهانی و به دنبال آن ترمزهای شدید جلوگیری کرده و ترافیک روان زیر زمینی را ایجاد نماید.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.