کد خبر : 6061
تاریخ انتشار : شنبه 4 دی 1395 - 6:04

پروژه زیست‌محیطی کانال خلیل‌آباد، در آخرین مراحل اجرایی / معضل قدیمی غرب تبریز رفع می‌شود

پروژه زیست‌محیطی کانال خلیل‌آباد، در آخرین مراحل اجرایی / معضل قدیمی غرب تبریز رفع می‌شود

شهردار تبریز از آخرین مراحل پروژه زیست‌محیطی کانال خلیل‌آباد خبر داد و افزود: این پروژه مهم تاکنون اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال هزینه در بر داشته و با بهره‌برداری از آن، یکی از معضلات قدیمی زیست‌محیطی در غرب تبریز مرتفع خواهد شد.

 دکتر صادق نجفی در بازدید از مراحل پایانی این پروژه خاطرنشان کرد: با توجه وضعیت ساختاری شهر تبریز و هدایت بخش قابل‌توجهی از آب‌های سطحی به محدوده جاده سنتو، معضل جمع‌شدن آب‌های پراکنده و راکد، سال‌های متمادی، باعث بوی تعفن در این محدوده شده بود و مورد گلایه به‌حق شهروندان قرار داشت؛ بعلاوه، این معضل، با توجه به مجاورت با ورودی شهر و همجواری با فرودگاه تبریز در شان جایگاه گردشگری شهر نبود.
وی با بیان این‌که شهرداری تبریز در دو سال گذشته، به همین منظور احداث کانال خلیل‌آباد را در دستور عمرانی خود قرار داد، اضافه کرد: با جریان‌سازی آب در این کانال، فاضلابی که از قدیم، از منطقه حیدرآباد وارد آجی چای می‌شد و آب‌های زیرزمینی و سطحی را نیز آلوده می‌کرد، در بستر مناسب کانال هدایت خواهد شد.
شهردار تبریز با اشاره به این که در سه سال اخیر، پروژه‌های عمرانی شهرداری تبریز با هدف رفع نیازهای قدیمی شهر طراحی شده است، افزود: نگرش عمرانی شهرداری تبریز، با پشتوانه‌های مطالعاتی طراحی و اجرایی لازم، نیازسنجی شده و در بخش‌های مختلف عمرانی، ترافیکی و زیست‌محیطی، مثمرثمر خواهد بود.
دکتر نجفی همچنین از تلاش مدیران و عوامل اجرایی پروژه قدردانی کرد.

پیش از سخنان شهردار تبریز، اکبر امجدی، سرپرست شهرداری منطقه ۴ تبریز، پروژه کانال خلیل آباد را از طرح های مهم و حیاتی این منطقه از تبریز دانست و درباره مشخصات فنی این پروژه تصریح کرد: کانال خلیل‌آباد به طول ۷ کیلومتر، دارای ۶ دهنه است که با طول تقریبی ۵ کیلومتر طراحی و اجرا شده و هم‌ا‌کنون با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در آخرین مراحل تکمیلی است.
وی در خصوص اقدامات انجام شده در این پروژه گفت: عملیات کانال و باکس گذاری به اتمام رسیده و دیوارچینی پروژه نیز در حال اجراست که تاکنون ۶۰۰ مترمکعب از آن اجرا شده است.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.