کد خبر : 6064
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 دی 1395 - 6:13

مقبره‌الشعرا و بقعه سید‌حمزه(ع) قطب فرهنگی و مذهبی شمال شهر / مسجد تاریخی یاعلی احیا می‌شود

مقبره‌الشعرا و بقعه سید‌حمزه(ع) قطب فرهنگی و مذهبی شمال شهر / مسجد تاریخی یاعلی احیا می‌شود

شهردار تبریز از احیا و بازسازی مسجد تاریخی یاعلی خبر داد و افزود: این مسجد تاریخی، باید در شان مستندات تاریخی و مذهبی موجود، در شهر نقش آفرین باشد.

 دکتر صادق نجفی در دیدار با مدیرکل اوقاف استان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: طبق گزارش‌های رسیده و بر اساس مستندات تاریخی «مسجد یاعلی» در مجاورت مسجد جامع، از مساجد تاریخی و همچنین از مدارس باسابقه‌ دینی است که عالمان بزرگواری را در دامان خود پرورده‌است.
وی با بیان این‌که متاسفانه امروز این مسجد در وضعیت مناسبی به سر نمی برد، افزود: با توجه به توصیه‌های مکرر حضرت آیت‌الله سبحانی، با همتی که هیئت‌امنای این مسجد دارند، آماده احیای این مسجد هستیم.

شهردار تبریز به همجواری دو مجموعه مقبره‌الشعرا و بقعه حضرت سید‌حمزه(ع) اشاره و خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز پس از دهه‌های متمادی، با اختصاص بودجه و توان ویژه عمرانی، احیای این مجموعه را هدف قرار داده است؛ در کنار این پروژه، بقعه حضرت سید‌حمزه(ع) نیز می‌تواند با اجرای برخی بازنگری‌ها در محوطه و زوایای پیرامون، تقویت شده و یک بافت ارزشمند فرهنگی و مذهبی را در شمال شهر پدید بیاورد.
شهردار تبریز تاکید کرد: تبریز از دیرباز مهد عاملان و مجتهدان جلیل‌القدر بوده و سه علامه شهیر را تقدیم جهان تشیع کرده است، از این رو باید این امتیاز مهم فرهنگی و مذهبی، به عنوان یکی از شاخص‌های پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی لحاظ شود.

وی به دیدار اخیر خود با مقامات آستان قدس علوی اشاره و خاطرنشان کرد: طبق اعلام مدیران این آستان، ۲۵ تن از علمای شاخص آذربایجانی در حرم مطهر علوی مدفون شده‌اند؛ با این حال، اطلاعات عموم پژوهشگران و حتی روحانیون، از این موضوع بسیار محدود است.
دکتر نجفی ادامه داد: از سازمان اوقاف انتظار می‌رود در کنار برنامه‌های اجرایی حوزه وقف، تبیین چهره شاخص علما را در برنامه‌های فرهنگی خود جای دهد.
شهردار تبریز با یادآور شدن ظرفیت‌های خواهرخواندگی تبریز با کربلای معلی اظهار داشت: این امتیاز مهم می‌تواند در زمینه‌ ارتباطات فرهنگی و مذهبی دو شهر، کارساز باشد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.