کد خبر : 6072
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 دی 1395 - 6:07

شهرداری تبریز در خط مقدم کاهش اثرات آسیب های اجتماعی

شهرداری تبریز در خط مقدم کاهش اثرات آسیب های اجتماعی

 وجود آسیب های اجتماعی و انسان های صدمه دیده از این آسیب ها، معضلی است که به عنوان عامل بازدارنده پیشرفت و توسعه جامعه عمل می کند و در عین حال، به مثابه یک بیماری مسری، دیگر انسان ها را نیز در معرض خطر قرار می دهد.

بنابراین، مدیریتی کارآمد و همه جانبه نگر نیاز است تا بتواند با طراحی، تدوین و اجرای طرح های ساماندهی، این معضل را از سطح جامعه ریشه کن کند.

هرچند در پدید آمدن آسیب های اجتماعی، شرایط فردی و اجتماعی تاثیر بسزایی دارند، اما بی تفاوتی در قبال انسان های آسیب دیده و رها کردن آن ها در میان اجتماع، عواقب ناخوشایندی را به دنبال خواهدداشت و مقدمه ای خواهد شد برای بروز بسیاری دیگر از رفتارهای ناهنجار وبزهکاری…!

چندی است که شهرداری تبریز با علم بر ضرورت رفع مشکل آسیب دیدگان اجتماعی، در این حوزه فعالیت هایی را آغاز کرده است که مهم ترین آن، احداث گرمخانه برای بی خانمان ها، اعم از مرد و زن است. از این سه گرمخانه، یک واحد به زنان و دو واحد دیگر به مردان اختصاص داده شده و در عین حال، دو وعده غذای گرم، محل خواب و لوازم بهداشتی شخصی نیز به صورت رایگان به همراه یک جلسه مشاوره در هفته، به مراجعین داده می شود.

همچنین، در اجرای ماده ۱۶، شهرداری تبریز با صرف ۴۰میلیارد ریال هزینه، کمپی برای ارائه امکانات ترک اعتیاد به معتادان احداث کرده و در نتیجه وجود این کمپ، معتادان متجاهر نیز از سطح شهر جمع آوری می شوند و. بدین ترتیب، چهره ظاهری شهر نیز، از این نظر، ساماندهی می شود.

نکته قابل توجه این اقدامات، توجه شخص شهردار تبریز به موضوع حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی است؛ دکتر صادق نجفی، ضمن پیگیری مستمر اقدامات اجرایی، به صورت دوره ای نیز، از این مکان ها بازدید کرده و در جریان خدمات ارائه شده و امکانات و کاستی های احتمالی قرار می گیرد.

گفتنی است اقدامات شهرداری تبریز، با مشارکت اداره کل بهزیستی استان و شورای مبارزه با مواد مخدر صورت می گیرد؛ با این حال، کمک ها و مشارکت های مردمی می تواند در راستای ارائه بهینه خدمات به مراجعین این مکان ها، مقبول افتد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.