کد خبر : 6073
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 بهمن 1395 - 8:47

تحول چشمگیر در برنامه‌های گلکاری بهار ۹۶ با شکوفایی بیش از ۲میلیون گل لاله

تحول چشمگیر در برنامه‌های گلکاری بهار ۹۶ با شکوفایی بیش از ۲میلیون گل لاله

 شهردار تبریز با بیان این‌که تمهیدات لازم برای فضاسازی‌ با گونه‌های مقاوم و متنوع بهاره اندیشیده شده است، از توسعه چشمگیر برنامه‌های لاله‌کاری در بهار سال آینده خبر داد.

 دکتر صادق نجفی بر لزوم بهره‌گیری از تجربه لاله‌‌کاری‌ سال های گذشته تاکید کرد و افزود: سال گذشته شاهد کاشت ۲ میلیون پیاز لاله، در سطح شهر بودیم؛ این حجم از گل‌کاری، امسال با کاشت پیازهای جدید و استفاده از حداکثر ظرفیت پیازهای قدیمی، افزایش کمی و کیفی خواهد داشت.

وی متذکر شد: در سه سال گذشته، توسعه فضای سبز چه در بخش درختکاری و چه در خصوص گونه‌های زینتی، بر مبنای کاهش هزینه‌ها پیگیری شده و سعی شده مناطق در تامین نهاده‌های درختی و نشاهای گل خوداتکا باشند.
شهردار تبریز تصریح کرد: کاشت گل‌های لاله از برنامه‌های ثابت سال‌های اخیر بوده که با نقش موثر در نشاط اجتماعی شهر داشته و با استقبال عموم شهروندان و فعالان رسانه‌ای همراه بوده است.

دکتر نجفی ادامه داد: با در نظر داشتن همین موضوع، بسترهای لاله‌کاری سال آینده از هم‌اکنون مهیا شده که کاشت ۵۰ هزار پیاز لاله زیبا و متنوع در تفرجگاه تاریخی ائل‌گلی از آن جمله بخش‌های آن است.
وی با اشاره به این که دوره‌ شکوفایی لاله‌ها با رسیدن بهار آغاز می‌شود، گفت: با تداوم برنامه‌های کاشت انواع گل‌های زینتی، زیبا و مقاوم، بهار ۹۶ به یکی از زیباترین و خاطرانگیزترین دوره‌های فضای سبز شهر تبریز تبدیل خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.