کد خبر : 6086
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 بهمن 1395 - 15:27

مجید اقدم :تراکتور هم ببازد تماشاگر به ورزشگاه نمی آیند/ ماشین قربانی داوران

مجید اقدم :تراکتور هم ببازد تماشاگر به ورزشگاه نمی آیند/ ماشین قربانی داوران

رئیس کانون هواداران باشگاه ماشین سازی تبریز دلیل اصلی قعر نشینی این تیم را اشتباهات مهلک داوری در اکثر بازی های این تیم در لیگ برتر دانست.

مهندس مجید اقدم در پاسخ به این سوال که چرا ماشین سازی در زمان رسول خطیبی و حال حاضر در آخر جدول رده بندی مانده است گفت: اینطور به نظر می رسد که بزرگترین عامل قعر نشینی ماشین سازی مسائل داوری است. هم در زمان رسول خطیبی و هم الان در تمامی بازی تک به تک می توانیم ثابت کنیم که حق تیم ضایع شده است و حتی تعدادی از اشتباهات فاحش داوری هم در برنامه ۹۰ عنوان شده است.

 

سرپرست سابق تیم ماشین سازی تبریز ادامه داد: در اولین بازی ماشین در لیگ برتر با فولاد در آخرین دقیقه یک پنالتی ناحق برای تیم رقیب گرفتند که البته این پنالتی گل نشد. در بازی خانگی برابر گسترش فولاد داور حامد پاکدل را اخراج کرد و بعد از ۱۰ نفره شدن ماشین سازی بازی با تساوی به پایان رسید در حالی که در این بازی حتی پنالتی ماشین سازی در این دیدار گرفته نشد که کارشناسان هم تایید کردند.

 

وی اشتباهات داوری علیه ماشین سازی تبریز را ادامه دار دانسته و گفت: در بازی سوم در برابر صبای قم هم یک گل سالم ما آفساید اعلام شد که کارشناسان گل ماشین سازی را درست اعلام کردند. در برابر تیم تراکتور باز هم بازیکن ما را به اشتباه اخراج کردن دو یک پنالتی نادرست بر علیه ماشین سازی اعلام شد.

 

عضو پیشین هئیت مدیره باشگاه ماشین سازی تبریز با تاکید دوباره بر اینکه در هر بازی اشتباهات داوری به ضرر ماشین سازی بوده است گفت: بعد از آمدن فرهاد کاظمی هم این اشتباهات داوری ادامه داشته است. بعد از آمدن فرهاد کاظمی در هر چهار بازی کارشناسان به نادیده گرفتن حق ماشین سازی اذعان کردند. در بازی با گسترش فولاد بی دلیل در دقیقه آخر به ضرر ماشین سازی پنالتی گرفتند و یا پنالتی که در برابر تراکتور گرفتند و در برنامه نود هم اعلام شد که پنالتی نبود. در نهایت می توانم با جرات بگویم که حدودا ماشین سازی در اثر بی مهری داوران ۱۴ امتیاز از دست داده است که این ادعا مستند بوده و می توان به راحتی این ادعاها را ثابت کرد.

 

مجید اقدم اظهار داشت: اصلی ترین دلیل ته جدولی بودن ماشین سازی این بوده است که امسال در حق هیچ تیمی به اندازه ماشین سازی تبریز این اشتباهات رخ نداده است. فدراسیون فوتبال باید در این مورد ورود و آسیب شناسی بکند تا عدالت فوتبالی فدای اشتباهات نشود.

وی ادامه می دهد: موضوع دیگر در خصوص وضعیت تیم مسئله تماشاگر است. الان یک عده قلیل مخالفان ماشین سازی تبلیغات می کنند که تماشاگر کمی برای دیدار تیم های ماشین سازی می آید و سعی دارند اینطور وانمود کنند که طرفدار تیم ماشین سازی کم شده است در حالی که در همه جای دنیا هر تیمی نتیجه نگیرد به طور اتوماتیک تعدادی از طرفداران به ورزشگاه نمی آیند و این برای طرفداران تمامی تیم ها صدق می کند.

 

مهندس اقدام ادامه می دهد: در منچستر هم وقتی نتیجه نگیرند تعداد تماشاگران کم می شود. در استقلال و پرسپولیس هم زمانی که نتیجه نمی گرفتند تعداد تماشاگران به هزار نفر کاهش یافته بود. حتی در مورد تراکتورسازی هم اواخر فصل گذشته و اوایل این فصل شاهد بودیم به دلایل عدم نتیجه گیری تیم و اختلافات به صورت قابل توجهی از تعداد تماشاگران کاسته شده بود. نیامدن تماشاگر به این دلیل است. اگر تراکتور با پرسپولیس هم دو بازی نتیجه نگیرند طبیعتا تماشاگر کاهش می یابد.

 

وی با انتقاد از برخی افراد که کاهش تعداد تماشاگران ماشین سازی در چند بازی اخیر را پیراهن عثمان کرده اند می گوید: کسانی که بهانه می آورند که تماشاگر کم شده است مطمئن باشند اگر تیم چند بازی نتیجه بگیرد تعداد تماشاگرانش کم از تراکتور نخواهد بود. این را ما در گذشته ها هم شاهد بوده ایم.

 

رئیس کانون هواداران ماشین سازی تبریز در خصوص حمایت شهردار و شورای شهر از ورزش و فوتبال تبریز و بخصوص باشگاه ماشین سازی تبریز می گوید: متاسفانه بعضا شنیده می شود برخی افراد کوته فکر سعی می کنند از اقدام درست و به جای شورای شهر و شهردار ایراد بگیرند اما این واقعیت که دکتر نجفی یا شورای شهر و کسانی که از نابودی قدیمی ترین تیم شمالغرب کشور جلوگیری کردند و کاری تاریخی در تبریز انجام دادند قابل کتمان نیست.

 

مجید اقدم ادامه می دهد: می بینیم در استانبول شهرداری برای قدیمی ترین باشگاه شهر استادیوم می سازد و نمی گذارد تیم نابود شود این جز وظایف یک شورای مقتدر و شهردار داناست. کسانی که حمایت از ورزش را به شورا و شهردار ایراد می گیرند در تاریخ رسوا خواهند شد چون این عمل، حمایت از تاریخ ورزش یک شهر است. شورای شهر و شهردار به عنوان متولی اصلی شهر بود که پا پیش گذاشت و با در اختیار گرفتن تیم مانع از نابودی شناسنامه فوتبال تبریز شد کاری ماندگار و تاریخی انجام داد.

 

عضو اسبق هئیت مدیره باشگاه ماشین سازی تبریز اظهار داشت: مردم فوتبالدوست آذربایجان این کار شورای شهر و شهرداری تبریز را نه از یاد خواهند برد و نه با چیز دیگری معامله خواهند کرد. این حرکت شورا و شهردار در تاریخ جایگاه ماندگاری خواهد یافت در مقابل مسئولین وقت کارخانه ماشین سازی که این تیم را به چنین وضعی انداختند همیشه مدیون تیم و هوادارانش شده و خجالت زده خواهند بود. عیب جویان فعلی هم در مقابل تاریخ رسوا خواهند شد.

 

وی با اشاره به اینکه ماشین ازی جز ۵ تیم قدیمی کشور بوده است افزود: من در ۵۰ سال اخیر در تبریز به اندازه آقای دکتر نجفی شهرداری با لیاقت و با عرضه ندیده ام که هم به مسائل فرهنگی ورود تاثیرگذاری داشته و هم به مسائل توسعه شهر توجه جدی و عملی داشته باشد.

 

وی در پایان سخنانش گفت: انصافا دکتر نجفی با دور اندیشی کارهای زیربنایی بزرگی در تبریز شروع کرده است که نتایج آن در تبریز ملموس بوده و اقدامات وی برای سایر شهرداران کشور الگویی موفق خواهد بود.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.