کد خبر : 6087
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 9:31

«تبریز ۲۰۱۸» پنجره جدیدی در گردشگری اسلامی و آسیایی گشوده شده است

«تبریز ۲۰۱۸» پنجره جدیدی در گردشگری اسلامی و آسیایی گشوده شده است

شهردار تبریز گفت: «تبریز ۲۰۱۸» پنجره جدیدی در برنامه‌های گردشگری کشورهای اسلامی و آسیایی گشوده شده است.

 

دکتر صادق نجفی در گفتگو با شبکه تلویزیونی هیسپان‌تیوی با بیان این مطلب اظهار داشت: در سه سال اخیر، شاهدیم که جایگاه گردشگری تبریز، به خوبی توانسته سلایق گردشگری حرفه‌ای را متوجه خود کند؛ این توفیق، حاصل مدیریت هماهنگ و همدل در شهر و استان است و تا رسیدن به افق ایده‌آل تداوم خواهد داشت.

وی ادامه داد: امروز شهر تبریز در مجامع مهم بین‌المللی حضور اثرگذار دارد، بعلاوه در سال‌های اخیر سعی کرده‌ایم که در چارچوب ارتباطات بین‌المللی، قابلیت‌های فرهنگی این شهر را در حوزه‌هایی از قبیل فرش و نگارگری، به عموم کشورهای هدف، عرضه کنیم؛ همین امر موجب شده جایگاه تبریز در متن اهداف ملی و بین‌المللی تقویت شود.

شهردار تبریز در عین حال، اضافه کرد: دستاوردهای گردشگری تبریز، با توجه ظرفیت‌ها و پیشینه متمدن این کهن‌شهر، نقطه آغازی برای رسیدن این شهر به جایگاه مورد انتظار است.

وی با اشاره به آثار باستانی و تاریخی، جاذبه‌های فرهنگی تبریز و آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: تبریز علی‌رغم زلزله‌های مهیب تاریخی و جنگ‌ها و محاصره‌های پیاپی، هویت فرهنگی خود را حفظ کرده و تمام داشته‌هایش را بی‌هیچ چشم‌داشت نثار کشور کرده است؛ از این رو بحث گردشگری در این شهر با حوزه های تاریخی، اجتماعی و سیاسی ارتباط تنگاتنگ دارد.

دکتر نجفی اضافه کرد: نگرش استانی و شهری به «تبریز ۲۰۱۸» معرفی همین نقش تاریخی است و مصمم هستیم با بهره‌گیری از همین امتیاز، شاخص‌های اجتماعی و اقتصادی شهر را ارتقا دهیم.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.