کد خبر : 6246
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 - 9:00

طرح کاهش تصادفات و ارتقای فرهنگ ترافیک در خیابان‌های منتخب تبریز آغاز شد

طرح کاهش تصادفات و ارتقای فرهنگ ترافیک در خیابان‌های منتخب تبریز آغاز شد

 با حضور شهردار تبریز، رئیس‌کل دادگستری استان و معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی، طرح ویژه محورهای منتخب ترافیکی شهر تبریز، در دو مسیر پایلوت علامه طباطبایی (چایکنار) و نیایش (کمربندمیانی) آغاز شد.

با اجرای این طرح پایلوت ترافیکی، مسیر چایکنار و کمربندی میانی، در تعریفی جدید و با پیش بینی بهره گیری از متدهای نوین، تجهیز و به عنوان مسیرهای ایمن ترافیکی، در خدمت شهروندان خواهند بود.
اجرای تمهیدات سخت‌افزاری و هوشمندسازی از قبیل نوسازی و ترمیم خط‌کشی‌ها، ایجاد علایم افقی، راه اندازی سیستم هوشمند چراغ‌های راهنمایی و دوربین های ثبت تخلف از اقدامات اجرایی در این دو پایلوت ترافیکی است.
دکتر صادق نجفی شهردار تبریز، در  این مراسم، اظهار داشت: در چهار سال اخیر، پروژه‌های عمرانی شهرداری تبریز با طراحی و اجرای حدود ۲۰ تقاطع غیرهمسطح، تکمیل رینگ‌های ترافیکی را هدف قرار داده و طبق بررسی‌ها، نقش موثری در کاهش تصادفات داشته است.
وی با اشاره به ارتقای کمی و کیفی تجهیزات نظارت ترافیکی در سال‌های اخیر، گفت: هم‌اکنون سیستم‌های تصویری ثبت، نظارت و کنترل ترافیک در ۱۸۰ نقطه شهر فعال است.

 حجت الاسلام و المسلمین حکمت علی مظفری، رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی نیز ضمن تاکید بر تقویت رویکرد فرهنگی در رفتارهای ترافیکی شهروندان تبریز گفت: بهره گیری از بروزترین امکانات سخت افزاری بدون فرهنگسازی فاقد نتیجه لازم خواهد بود.
در ادامه، پورمهدی، معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد که الگوسازی دو مسیر بلوار علامه طباطبایی(چایکنار) و نیایش(کمربندمیانی) می تواند اقدام مناسبی برای استفاده از تجربیات آن در سایر قسمت های شهر باشد.

همچنین رضا مسعودی‌فر معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان آذربایجان شرقی گفت: بر اساس هماهنگی های انجام شده با مراجع قضایی در صورت بروز تصادف در مسیر های منتهی به دو خیابان منتخب طرح کاهش تصادفات و ارتقا فرهنگ ترافیک پرونده تصادفات مربوط به مسیرهای پایلوت ترافیکی، خارج‌از‌نوبت رسیدگی می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.