کد خبر : 629
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 آذر 1392 - 17:17

تقویت مناسبات های اقتصادی و فرهنگی تبریز و باکو

تقویت مناسبات های اقتصادی و فرهنگی تبریز و باکو

 

 

 

در دیدار سرکنسول جمهوری آذربایجان و شهردار تبریز تاکید شد: تقویت مناسبات های اقتصادی و فرهنگی تبریز و باکو
 مناسبات های  اقتصادی و فرهنگی دو شهر تاریخی تبریز و باکو  بیش از گذشته باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز ،دکتر صادق نجفی شهردار تبریز در دیدار خود با سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریز با اعلام این مطلب افزود: در حوزه های اقتصادی ،خدمات شهری و فرهنگی زمینه های مشترک فراوانی وجود دارد که شهرداری تبریز علاقمندی خود را برای توسعه همه جانبه فعالیتها و دعوت از کارشناسان و مسئولین شهری شهر باکو را در زمینه تبادل تجربیات فی مابین اعلام می کند.
وی با اشاره به مشترکات دیرین فرهنگی و تجاری میان جمهوری آذربایجان و تبریز افزود: شهرداری تبریز آماده ایجاد بستر مناسب برای توسعه مشارکت ها در ساخت وساز، خدمات شهری، گردشگری سلامت ،تسهیل ارتباطات حمل و نقل و به ویژه فراهم آوردن بسترهای مناسب فرهنگی است.
شهردار تبریز هم چنین گفت: من معتقدم توسط توسعه هر چه بهتر  روابط اقتصادی و فرهنگی گسترده ضمن ایجاد زمینه های پیشرفت مناسبتهای سیاسی دو کشور دوست و همسایه آذربایجان و ایران نیز بیش از پیش تقویت خواهد شد.
علیزاده سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریز نیز در این دیدار طی سخنانی با ابراز خرسندی از دیدار با شهردار تبریز و تبریک انتخاب دکتر صادق نجفی بعنوان شهردار جدید تبریز،افزود: آقای نجفی فرد شناخته شده با تجربه ای است که امروز در جایگاه شهردار تبریز قرار گرفته است و آشنایی با وی تنها به شهرداری تبریز محدود نمی شود.
سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریز در ادامه بر لزوم همکاری‌های بیشتر تبریز و باکو در حوزه مدیریت شهری تأکید و خاطرنشان کرد: این همکاری‌ها می‌تواند زمینه‌ساز توسعه پایدار شهرها و نیز تبادل تجربیات مدیران و مسوولان دو طرف باشد .
علیزاده هرگونه گسترش روابط فی مابین آذربایجان و ایران را رسیدن به یک فصل مشترک عنوان نمود و تاکید کرد: با گسترش ارتباطات تنگاتنگ عرصه برای کسانی که دوستی این دو کشور را نمی خواهند، تنگ تر خواهد شد و از این رو کنسولگری آذربایجان در تبریز پیشگام ارتباطات اقتصادی و فرهنگی باکو و تبریز خواهد بود.

 

 

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.