کد خبر : 6293
تاریخ انتشار : شنبه 23 اردیبهشت 1396 - 2:45

نگارستان امام خمینی(ره) در قالب فاز نخست پروژه مجموعه تاریخی مقبره‌الشعرا افتتاح می‌شود

نگارستان امام خمینی(ره) در قالب فاز نخست پروژه مجموعه تاریخی مقبره‌الشعرا افتتاح می‌شود

 شهردار تبریز از افتتاح نگارستان حضرت امام خمینی(ره) در ضلع جنوبی مجموعه تاریخی مقبره‌الشعرا همزمان با ایام ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

 دکتر صادق نجفی در بازدید از فاز اول پروژه بازآفرینی مجموعه تاریخی مقبره‌الشعرا با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: نگارستان امام خمینی(ره)، از پیش‌بینی‌های ویژه شهرداری تبریز در خصوص شاخص‌های اسلامی و انقلابی گردشگری تبریز ۲۰۱۸ است که با نظر مثبت حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج سیدحسن آقا خمینی، در برنامه فرهنگی شهرداری تبریز گنجانده شده است.

وی اضافه کرد: احداث این مرکز در ضلع جنوبی مجموعه تاریخی مقبره‌الشعرا، هم‌اکنون با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی ادامه دارد و اواسط خردادماه، به عنوان نگارستان امام خمینی(ره) و فاز اول پروژه مقبره‌الشعرا افتتاح می‌شود.

دکتر نجفی ادامه داد: این نگارستان، شامل محتوای ارزنده‌ای از آثار هنری مرتبط با امام خمینی(ره) است  و از حیث جذابیت‌های فرهنگی و هنری، مجموعه‌ای فاخر و ماندگار خواهد بود.

شهردار تبریز متذکر شد: شهر تبریز، به تعبیر مقام معظم رهبری، همواره موقعیت‌شناس بوده و در پرشورترین دوره‌های مبارزاتی، با قیام خونین ۲۹ بهمن ۵۶، پشتیبان رهبری امام راحل (ه) بوده است؛ از این رو، نگارستان آثار امام خمینی (ره)، موید ارتباط تاریخی و قلبی شهر تبریز با اندیشه‌‌های جاودان پیر جماران خواهد بود.

پیش از سخنان شهردار تبریز، خوشنواز، شهردار منطقه ۱۰، گزارشی از فاز اول پروژه ارائه داد.

وی عملیات اجرایی سقف با تیرآهن لانه زنبوری۱۸، گچ‌کاری دیوارهای ساختمان نگارستان، نبش‌کشی و اجرای نما با سنگ عباس‌آباد و آجر پلاک قزاقی، نبش‌کشی دیوارهای بیرونی و داخلی کتابخانه و بوفه، سیمان‌کاری و عایق‌کاری  پشت دیوار ضلع جنوبی ساختمان نگارستان و اجرای دیوارهای محوطه از اقدامات فنی و اجرایی در ضلع جنوبی پروژه بازآفرینی مجموعه تاریخی مقبره‌الشعرا خواند.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.