کد خبر : 6300
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 اردیبهشت 1396 - 9:05

شهرداری منطقه دو تبریز به مرحله خودکفائی تولید گل رسید

شهرداری منطقه دو تبریز به مرحله خودکفائی تولید گل رسید

آی نیوز-  شهردار منطقه دو تبریز گفت: شهرداری منطقه دو تبریز مرحله دوم کاشت بوته گل‌‌های بهاره در سطح حوزه این منطقه را آغاز کرده و در مرحله تولید انواع گل به خودکفائی رسیده است.

رسول موسایی شهردار منطقه با اعلام اینکه مرحله دوم کاشت بهاره بوته گل های تولیدی این منطقه از نیمه دوم اردیبهشت ماه آغاز شده و این عملیات همچنان در حال اجراست افزود: این شهرداری برای کاشت بهاره گل از بوته گل های تولیدی خود که در هفت گلخانه موجود منطقه پرورش داده شده است استفاده کرده و در این خصوص به مرحله خودکفائی رسیده و برای کاشت بهاره گل ریالی هزینه نکرده است.

وی در خصوص جزئیات مرحله دوم کاشت بوته گل های بهاره تصریح کرد: بالغ بر۴۰۰ هزار بوته گل اعم از استوسپریوم، کازانیا، رعنا زیبا در گلخانه های منطقه تولید شده و در مسیرهای اصلی و فرعی و پارک های سطح حوزه این منطقه در مرحله دوم کاشت بهاره گل استفاده شده است.

بنابه گفته موسائی این شهرداری در مرحله اول کاشت با بکارگیری انواع بوته گل اعم از ۲۰ هزار گلدان شب بو و ۳۰۰ هزار نشاء بنفشه به منظور استقبال از بهار طبیعت و کاشت آن در مسیرها و بلوارهای اصلی منطقه به خصوص در میدان افلاک نما، جاده ائل گلی و رمپ های جاده باسمنج از مهمترین ورودی های کلانشهر تبریز و  بلوار ۲۹ بهمن به وجود آورده است.

موسایی به کارگیری انواع پیاز گل نظیر پیاز گل اختر به مقدار ۶ تن و بوته گلهای فصلی دیگر همچون گازانیا را برای ایجاد محیطی زیبا برای استقبال از مسافرین و گردشگران کلانشهر تبریز از مواردی ذکر کرد که برای پدید آوردن چشم اندازهای بهاره استفاده شده است.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.