کد خبر : 6385
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 خرداد 1396 - 3:25

بودجه سال جاری آذربایجان‌شرقی ۵۰ هزار میلیارد ریال است

بودجه سال جاری آذربایجان‌شرقی ۵۰ هزار میلیارد ریال است

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: بودجه‌ اختصاص یافته به آذربایجان‌شرقی از سوی دولت در سال ۱۳۹۶ نزدیک به ۵۰ هزار میلیارد ریال است.

داود بهبودی مجموع اعتبارات استان شامل تملک دارایی سرمایه‌ای استانی، هزینه‌ای، توازن منطقه‌ای، ملی، استانی ویژه و رودخانه‌های مرزی استان در سال ۱۳۹۶ را بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد.

وی گفت: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی امسال نسبت به سال گذشته حدود ۳۱ درصد رشد داشته و از دو هزار و ۹۷۵ میلیارد ریال به سه هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال رسیده است که در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان  بین شهرستان‌ها و دستگاه‌های اجرایی توزیع شد و به تصویب رسید.

بهبودی اعتبارات توازن منطقه‌ای استان در سال جاری را نیز حدود چهار هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: علاوه بر اعتبارات استانی از محل اعتبارات ملی، استانی‌ ویژه و ساماندهی رودخانه‌های مرزی برای پروژه‌های به نام استان مبلغ ۱۵ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال توسط وزارتخانه‌ها در استان هزینه خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی نیز در سال جاری نسبت به سال گذشته با ۲۰ درصد رشد به حدود سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال رسید که این اعتبارات نیز برحسب نرم‌ها و قواعدی که وجود دارد توسط شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بین ادارات کل و دستگاه‌های اجرایی توزیع شد و به تصویب رسید.

وی ادامه داد: بخشی از اعتبارات ابلاغی نیز در بین سال توسط سازمان برنامه و بودجه کشور به استان ابلاغ می‌گردد که به سقف اعتبارات استان اضافه خواهد شد.

بهبودی در عین حال خاطر نشان ساخت: دستگاه‌هایی مثل آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و نیز دستگاه‌های قضایی و انتظامی و برخی سازمان‌های دیگر که دارای اعتبارات ملی هستند، مشمول اعتبارات استانی نمی‌شوند، که با احتساب آنها بودجه‌ای که توسط دولت در سال جاری به آذربایجان‌شرقی اختصاص می یابد بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد ریال می‌باشد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.