کد خبر : 6447
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 تیر 1396 - 3:40

دکتر نجفی: «تبریز ۲۰۱۸» فرصت رسانه‌ای برای معرفی تمدن و هویت اسلامی است

دکتر نجفی: «تبریز ۲۰۱۸» فرصت رسانه‌ای برای معرفی تمدن و هویت اسلامی است

آی نیوز-  شهردار تبریز گفت: رویداد مهم «تبریز ۲۰۱۸» فرصت مهمی است که اتحادیه رادیو و تلویزیون کشورهای اسلامی، می تواند از رهگذر آن، بخشی از هویت و تمدن اسلامی را انعکاس دهد.

 دکتر صادق نجفی در دیدار با گروه رسانه‌ای از اتحادیه رادیو و تلویزیون کشورهای اسلامی، با بیان این مطلب اظهار داشت: ریشه اصلی معضلات و انحرافاتی که امروز متوجه ملت‌های مسلمان است، مربوط به بی‌‌توجهی به هویت و فرهنگ متمدن اسلامی است.

وی با اشاره به این‌که مفهوم رسانه، روز‌به‌روز ابعاد گسترده‌تر و پیچیده‌تری به خود می‌گیرد، اضافه کرد:  علی‌رغم گستردگی‌های فضای مجازی، بیشترین تاثیرات رسانه در کشورهای مختلف،  کماکان مربوط به رادیو و تلویزیون است؛ این ظرفیت ویژه باید واقعیت‌های اجتماعی و سیاسی جوامع مسلمان را پوشش دهد، تجربه موفق جمهوری اسلامی در خصوص شبکه‌های برون‌مرزی پرس‌تیوی و هیسپان‌تیوی، موید همین امر است.

دکتر نجفی با اشاره به این‌که بخش عمده‌ای از سیاستگذاری‌های نظام سلطه، از سوی دستگاه‌های عظیم رسانه‌‌ای مدیریت می‌شود،  تاکید کرد: ظرفیت‌های رسانه‌ای کشورهای اسلامی، باید با هم‌افزایی، عنصر هنر را در راس محتوای خود قرار دهند و در مقابل تخریب فرهنگ اسلامی، مخاطبان خود را در جای‌جای جهان، گسترش دهند.

شهردار تبریز، تمدن و تاریخ ایران اسلامی و تبریز کهن را نمود بارز هویت اسلامی و ایرانی خواند و افزود: تبریز به عنوان یکی از مهم‌ترین پایتخت‌های تمدن اسلامی، مورد توجه کشورهای اسلامی قرار گرفته‌است؛ مصمم هستیم که از طریق فرصت مهم تبریز ۲۰۱۸، این جایگاه مهم را در درجه اول به کشورهای منطقه و در وهله دوم در سایر کشورها، معرفی کنیم.

وی اضافه کرد:  در این راستا، نیازمند مسئولیت‌پذیری و مشارکت رسانه‌ای شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی هستیم؛ این مشارکت، به خصوص در ارتباط با رسانه‌های ترکیه‌ای که از نظر خصوصیات فرهنگی، مذهبی، همسایگی تاریخی و ریشه زبانی، اشتراکات مهمی با تبریز دارند، اهمیت بیشتری دارد.

دکتر نجفی، با اعلام آمادگی شهرداری تبریز برای میزبانی دهمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸، اظهار داشت: برگزاری اجلاس سال آینده در تبریز، با توجه به تمرکز کشورهای اسلامی بر موضوع تبریز ۲۰۱۸، پنجره‌های جدیدی در مسیر اهداف اتحادیه خواهد گشود.

در ادامه این نشست، مدیران و فعالان خبری شبکه‌های حاضر، به بیان دیدگاه‌ها و راهکارهای خود در خصوص بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی و توجه به جایگاه ویژه تبریز در مناسبات مختلف رسانه‌ای پرداختند.

نهمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون کشورهای اسلامی، روز گذشته در کلانشهر مشهد به کار خود پایان داد و گروهی از مدیران رسانه ای این اتحادیه، برای بازدید از شهر تبریز به این شهر سفر کرده اند.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.