کد خبر : 6458
تاریخ انتشار : شنبه 10 تیر 1396 - 3:34

نامگذاری بوستان تبریز و قازان در دو شهر / اهدای صنایع‌دستی استان به موزه ملی قازان

نامگذاری بوستان تبریز و قازان در دو شهر / اهدای صنایع‌دستی استان به موزه ملی قازان

آی نیوز-  با امضای تفاهم‌نامه دو جانبه بین شهرداران تبریز و قازان پایتخت جمهوری تاتارستان روسیه، نام این دو شهر به صورت متقابل بر دو بوستان گذاشته شده و مجموعه ای از صنایع دستی استان آذربایجان شرقی در موزه ملی قازان جای می‌گیرد.

 دکتر صادق نجفی و ایلسور متشین شهرداران تبریز و قازان بر لزوم توسعه همکاری های عمومی و شهری تاکید کردند.

شهردار تبریز در این مراسم با ارزشمند خواندن بنیادگذاری غرفه ایران در موزه قازان، اظهار کرد: شهر تبریز دارای ۳۰ گنجینه با تاریخی طولانی و فرهنگی غنی است و در صددیم برای افزایش تعاملات در چارچوب هفته فرهنگی، در موزه ملی تاتارستان نمایشگاه صنایع دستی تبریز برگزار کنیم.

اقبالی زارچ شهردار قازان نیز با اشاره به ایجاد غرفه دائمی ایران در این موزه با پیگیری سرکنسولگری ایران در نوروز سال جاری، همکاری شهرداری تبریز در افزایش آثار نمایشی موزه ملی تاتارستان را زمینه ساز توسعه مناسبات فرهنگی بر شمرد.

همچنین در این مراسم خانم سوتلانا ایزومایلووا معاون مدیر موزه تاریخ ملی تاتارستان نیز با تشریح ویژگی این گنجینه از جمله نگهداری بیش از یک میلیون اثر هنری و تاریخی، گفت: همکاری ارزشمند جمهوری اسلامی برای راه اندازی غرفه همیشگی ایران افزون بر امکان آشنایی بیشتر بازدید کنندگان با تاریخ و فرهنگ والای ایرانیان، دوستی دو ملت را نیز بیشتر می کند.

وی تاکید کرد که موزه ملی تاتارستان آماده همکاری های متقابل و بیشتر در زمینه های فرهنگی و تاریخی است.

در پایان مراسم نیز سند اهدای این مجموعه آثار فرهنگی بین معاون موزه ملی تاتارستان و نجفی شهردار تبریز امضا شد.

تاتارستان با ۶۸ هزار کیلومتر مربع وسعت و سه میلیون و ۸۷۶ هزار نفر جمعیت در منطقه ولگای روسیه در مرکز اروپایی و محل تلاقی رودخانه های ولگا و کاما واقع شده و از پیشرفته ترین جمهوری های توسعه یافته صنعتی و نفتی روسیه است.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.