کد خبر : 6469
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تیر 1396 - 6:42

مرکز بین المللی همایش های تبریز در آستانه افتتاح

مرکز بین المللی همایش های تبریز در آستانه افتتاح

آی نیوز-  پروژه عظیم مرکز همایش های بین المللی تبریز (Tabriz International Conference Center ) که توسط شهرداری کلانشهر تبریز در اواخر شهریور ماه سال ۹۴ در شهرک خاوران کلنگ زنی آن انجام شده بود به زودی به بهره برداری کامل می رسد.

 اجرای این پروژه که به عنوان بزرگترین زیرساخت فرهنگی شمالغرب کشور مطرح است با جدیت شهرداری کلانشهر تبریز در مدت کمتر از ۲ سال پیشرفت قابل توجهی داشته و هم اکنون به پیشرفت فیزیکی بالای  ۸۰ درصدی رسیده است.

فاز اول مرکز طبق برنامه شامل ۲ سالن کنفرانس و آمفی تئاتر ۱۲۰ و ۸۰ نفری به اضافه ۲ کلاس آموزشی به زودی افتتاح و مابقی طی چند ماه آینده که شامل افتتاح سالن ۱۵۰۰ نفری و نصبیات کامل مجموعه است به افتتاح نهایی خواهد رسد. با اتمام این پروژه نیاز مبرم تبریز به وجود چنین مرکزی، به بهترین وجه تامین می گردد.

مرکز همایش های بین المللی تبریز در شهرک خاوران و در ضلع غربی مجتمع فرهنگی ورزشی خاوران در حال احداث است که بعد از تکمیل نقش اول را در عرصه فرهنگی شمالغرب کشور و تبریز ایفا خواهد کرد.

چشم انداز مرکز همایشهای بین المللی تبریز در خدمت توسعه فرهنگی شهر

دکتر صادق نجفی شهردار تبریز می گوید: مرکز همایش‌ها، پروژه ارزشمندی است که در آینده‌ای نزدیک، به یکی از شاخص‌های مهم  توسعه فرهنگی شهر تبدیل خواهد شد؛ از این رو طراحی و اجرای آن در طول مدت احداث با حساسیت و شتاب ویژه‌ای مورد توجه قرار گرفته است.

دکتر نجفی با اشاره به این‌که پروژه هم‌اکنون با پیشرفت قابل‌قبولی در آینده نزدیک آماده افتتاح است، افزود: تمام تلاش مدیران و مجریان پروژه، احداث مرکز زیبا، مجهز و وسیعی است که با رفع یکی از نیازهای قدیمی شهر، بسترهای میزبانی همایش‌ها و آئین‌های هنری را تقویت کند.

وی  ایجاد این مرکز را ظرفیتی بزرگ برای شهر تبریز در راستای اهداف تبریز ۲۰۱۸ عنوان کرده و اظهار می کند: دسترسی مناسب و آب و هوای این منطقه و شهر تبریز می تواند تبریز را به قطب برگزاری همایشهای بین المللی تبدیل کند.

شهردار تبریز ، مرکز همایش‌های بین‌المللی تبریز را یک پروژه متفاوت و ویژه توصیف کرد و می افزاید: اهمیت این پروژه در راستای تامین زیرساخت های فرهنگی قابل توجه است.

دکتر نجفی با بیان این‌که مخاطبان مرکز همایش‌های بین‌المللی، از اصحاب فرهنگ و هنر خواهند بود، ادامه میدهد: این امر، موجب شد که مراحل مختلف معماری و مباحث فنی و تجهیزاتی آن، با حساسیت خاصی پیگیری شود.

مرکز همایش های بین المللی تبریز آماده برگزاری مراسمات تبریز ۲۰۱۸

مهندس ساسانی مدیر پروژه مرکز همایش تبریز در گفتگو با خبرنگار شهریارنیوز می گوید : روال طبیعی زمان اجرای طرح به این وسعت ( ۲۴ هزار متر مربع) از ۳ الی ۷ سال است که این پروژه با تاکیدات شدید شهردار تبریز کمتر از ۲ سال به طول انجامید تا به عنوان مرکز ثقل برگزاری برنامه های تبریز۲۰۱۸ مورد استفاده قرار گیرد و در این بین سرعت به هیچ عنوان باعث کاستی در کیفیت نشده است.

وی گفت: مسئولین دستگاه های نظارت از طرف سازمان بسیج سازندگی و قرارگاه قائم ارتش و همچنین مهندسین ناظر مجموعه شهرداری به صورت تمام وقت در این محیط حاضر بوده و نظارت مستقیم  در اجرا نشان از مطابق با استانداردهای بین المللی را دارند.

ساسانی  ادامه داد: علیرغم تمام مشکلات که گاها در شرایط عادی ادامه ساخت پروژه متوقف می شود، سعی ما در این پروژه تلاش ضربتی و تکمیل و به سرانجام رساندن آن بود که  سرما و برودت هوا حتی در اوج زمستان نیز مانع از ادامه فعالیت نشد.

مدیر پروژه با اشاره به وجود انواع کاستی ها و سختی های حین عملیات ساخت، تصریح کرد: بدلیل نبود آب در این قسمت از شهر، آب مصرفی از طریق تانکر ها از سطح شهر به این مکان انتقال داده می شد و حتی نبود آب یک روز نیز باعث تعطیلی پروژه نشد. (به غیر از ایام خاص مذهبی)

مهندس ساسانی همچنین از طراحی منحصربفرد مرکز همایش ها خبر داده و اظهار داشت : با عنایت به لزوم توجه ویژه  به ظرافت های معماری داخلی ، در مرکز همایش های بین المللی تبریز از گروه معماری مجرب برای طراحی داخلی و دکوراسیون این مجموعه استفاده شده است که باعث شده این مجموعه در نوع خود در کشور بی نظیر شود.

وی اظهار داشت: طبق تاکیدات شهردارمحترم دکتر صادق نجفی در سال اقتصاد مقاومتی: تولید- اشتغال، مبنی بر اولویت دادن به استفاده از مصالح و تجهیزات بومی، در ساخت مجموعه سعی شده با بهره گیری از مصالح و فناوری های بومی درجه یک و ممتاز، این مرکز به عنوان نمادی از سازه بومی مطرح شود.

مهندس پروژه هزینه نهایی احداث بزرگترین زیرساخت فرهنگی شمالغرب کشور را در حدود ۶۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: تا به اکنون حدود ۴۰ میلیارد آن دریافت شده است. این مقدار هزینه در ساخت مجموعه به این وسعت و امکانات در شرایطی است که اگر پروژه در روال عادی خود ۴ سال به طول می انجامید حتی بالای  ۱۴۰ میلیارد تومان نیز تمام نمی شد یعنی در صورت تعلل در اجرای پروژه هزینه مطمنا دوبرابر می شد.

ساسانی در پاسخ به تاثیر پروژه در رونق منطقه تازه تاسیس خاوران می گوید: این پروژه متعلق به این منطقه نیست بلکه در منطقه شمالغرب کشور و به جرات می توان گفت در کشور یک مجموعه بی نظیر است . فقط اصفهان اقدام به ساخت چنین مجموعه کرده که ساخت آن تا به امروز بالغ بر  ۶۰۰ میلیارد تومان دربرداشته که قسمت اعظم آن نیز از بودجه های دولتی بوده نه شهری و تا به اکنون به بهره برداری نرسیده است و اختصاص این میزان از بودجه شهری در این برهه، نشان از همت شهرداری تبریز در ساخت این مجموعه را  دارد.

گفتنی است؛ ساخت پروژه ی مرکز همایش های بین المللی تبریز در این منطقه به دلیل آب و هوا مرطوب، راه های مواصلاتی دسترس چه از طریق فرودگاه و ترمینال تبریز و بعد ترافیکی عنوان شده که خاوران بهترین مکان برای احداث این پروژه پیش بینی شد.

مرکز همایش های بین المللی تبریز نمونه بارز یک پروژه ی مدرن در سطح جهانی

سوای بعد فیزیکی مرکز همایش های تبریز، از لحاظ کیفیت سالن ها از جدیدترین تجهیزات جهانی استفاده شده است. سالن اصلی مجهز به سیستم ماشینر است که این سیستم قادر می سازد همزمان ۲ صحنه طراحی شده و با امکان جابجایی در مدت کمتر از ۱۰ دقیقه دو همایش در قالب دو صحنه کاملا متفاوت اجرا شود که نمونه آن در کشور فقط در تالار وحدت تهران وجود دارد.

ساخت دیواره های سالن ها در راستای انطباق با استانداردهای به روز جهان توسط یک شرکت کاملا تخصصی در این زمینه انجام شده است که کاملا منطبق با مهندسی صوت تدارک دیده شده که البته اجرا این پروژه ها تحت نظارت بی وقفه ی متخصصین شهرداری است.

در احداث کل مجموعه ظاهرا سعی بر این است تا استانداردهای جهانی برای ورود و خروج معلولین رعایت شود و در ۴ ضلع ساختمان رمپ در نظر گرفته شده و در آسانسور ها نیز این موارد به حالت مناسب تعبیه می شود.

نیاز چندین ساله تبریز در احداث مرکز فرهنگی با گنجایش و کیفیت بالا

اجرای مراسمات با حضور گسترده شهروندان در سالن های سطح شهر و کمبود جا ، نیاز به احداث سالن با گنجایش بیشتر را طلب می کرد و احداث این پروژه و مطالعات اولیه در ادوار گذشته شورا ها و در شهردار های قبلی مطرح بوده است که بالاخره با عزم و همت بی نظیر شهردار وقت تبریز دکتر صادق نجفی ساخت این پروژه بی بدیل به حقیقت پیوست و اجرای شد.

ضلع شرقی پروژه مرکز همایش ها در همسایگی با یک مجموعه کامل ورزشی است و فضای سبز اطراف آن پک کاملی از زیرساخت های فرهنگی، اجتماعی و رزشی و تفریحی را فراهم می کند.

این مرکز بعد از افتتاح در صورت مدیریت صحیح و اصولی می تواند یکی از منابع شاخص در تولید درآمد برای شهرداری تبریز شود.  مالک این مجموعه در واقع خود مردم خواهند بود و استقبال شهروندان باعث رونق آن شده و درآمد حاصله از کافی شاپ، رستوران، سالن همایش ها، آمفی تئاتر و سایر تجهیزات مرکز صرف آبادانی تبریز خواهد شد.

پیش بینی می شود بعد از افتتاح و شروع بکار مرکز همایش های بین المللی تبریز  برای حدود ۱۵۰ نفر اشتغال ایجاد شود.

مشخصات فنی مرکز بین المللی همایش های تبریز :

زمینی به مساحت ۱۰۰۰۰ متر مربع و زیر بنای ۲۰ هزار  متر مربع

سالن همایش اصلی با گنجایش۱۵۰۰ نفر که به عنوان بزرگترین سالن همایش شمالغرب کشور

سالن همایش دوم به گنجایش ۵۰۰ نفر

پارکینگ به گنجایش ۵۰۰ دستگاه خودرو

رستوران و کافی شاپ

اتاق جلسات و ۳ کلاس آموزشی

۴ عدد پله برقی و ۲ عدد آسانسور

مجهز به سیستم های صوتی و امکانات به روز

فضای سبز مناسب (مرکز همایش خاوران در مجاورت پارک طولی فدک خاوران قرار گرفته که به نوعی وروردی سالن همایش از این پارک خواهدبود)

ورودی بسیار لوکس و بی نظیر

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.