کد خبر : 6488
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 مرداد 1396 - 3:09

نشست مشترک نایب‌رئیس مجلس و منتخبان شورای پنجم برگزار شد

نشست مشترک نایب‌رئیس مجلس و منتخبان شورای پنجم برگزار شد

آی نیوز- با برگزاری نشستی، چالش‌ها و فرصت‌های توسعه شهر، با حضور نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی و منتخبان پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تبریز بررسی شد.

منتخبان شورای پنجم در این نشست، عدم تحقق سهم دولت در توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی و نوسازی بافت فرسوده، حذف سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده، وضع قوانین محدودکننده درآمدهای پایدار شهری و بی‌توجهی به درآمدهای شهرداری از محل جرایم راهنمایی و رانندگی و درآمدهای نفتی را از معضلات عمده شهرداری‌ها خوانده و بر لزوم تعامل مستمر با نمایندگان مجلس و نقش‌آفرینی قوه مقننه برای حل مشکلات اقتصادی شهرها تاکید کردند.

نارسایی تقسیمات سیاسی مرتبط با طرح جامع کلان‌شهر تبریز، عدم وصول سهم دولت در پیشرفت خطوط مترو و پیگیری مطالبات شهرداری تبریز از دستگاه‌های مختلف اجرایی و خدماتی، از دیگر موضوعات مورد تاکید منتخبان شورای پنجم در این نشست بود.

همچنین اعضای منتخب شورا، خواستار تاسیس اتاق مشترک با نمایندگان تبریز در مجلس شورای اسلامی شدند.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، با استقبال از پیشنهاد تاسیس اتاق مشترک نمایندگان مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای شهر تبریز، گفت: به عنوان نمایندگان مردم، مصمم هستیم تا با پیگیری مباحث از طریق کمیسیون‌های تخصصی مجلس، محورهای مختلف فعالیت این اتاق را پیگیری کنیم.

دکتر پزشکیان وحدت و هم‌افزایی را مهم‌ترین ضرورت توسعه شهر عنوان کرد و افزود: هم‌سویی نیروهای مختلف از سوی شهرداری، اعضای شورا، نمایندگاه مجلس و سایر مسئولان اجرایی، قطعاً می‌تواند مشکلات شهر را مرتفع ساخته و ظرفیت‌های مختلف اجتماعی را شکوفا کند.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.