کد خبر : 6501
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 مرداد 1396 - 2:53

پارک جنگلی ۴۰۰هکتاری آرپادره‌سی پروژه‌ای برای آینده شرق تبریز

پارک جنگلی ۴۰۰هکتاری آرپادره‌سی پروژه‌ای برای آینده شرق تبریز

آی نیوز- شهردار منطقه ۵ تبریز گفت: پارک جنگلی آرپادره سی یکی از طرح هایی است که در دوسال اخیر احداث شده وخدمات رسانی رسمی درآن به زودی شروع خواهد شد.

یعقوب هوشیار افزود: این پارک۴۰۰هکتاری برای تامین اوقات فراغت و تفریح و سرگرمی شهروندان کلانشهر تبریز به ویژه ساکنین شرق طراحی شده است.

وی یادآور شد: روستای آرپادره سی که از خوش آب و هواترین مناطق تبریز محسوب می شود با بهره برداری کامل از پارک جنگلی آن به یکی از مناطق گردشگر پذیر تبدیل خواهد شد.

هوشیار با بیان این که شهرداری منطقه پنج به منظور تامین آب خام پارک ۴۰۰ هکتاری اقدام به احداث یک مرکز سپتیک با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار در این بوستان کرده است، اظهار داشت:  با ذخیره آب در این مرکز، با ظرفیت ۱۵۰۰ متر مکعب، شاهد آبیاری فضاهای سبز احداث شده به روش علمی خواهیم بود.

به گفته هوشیار  ۲۶ کیلومتر راه دسترسی در داخل پارک آرپادره سی احداث شده و عملیات آسفالت ریزی اساسی جاده آرپادره سی به طول ۷ کیلومتر در مرداد ماه امسال آغاز شده است.

شهردار منطقه پنج تبریز با اشاره به این که  تجهیزات و امکانات لازم در این پارک جنگلی در نظر گرفته شده است، گفت: آلاچیق به تعداد لازم، نورپردازی، سرویس بهداشتی و پست های نگهبانی در پارک جنگلی برای استفاده شهروندان نصب شده است.

هوشیار با بیان اینکه با بهره برداری از این پروژه سرانه فضای سبز این منطقه افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: مساحت سرانه فضای سبز شهرداری منطقه پنج ۵۵۵ هکتار است که شامل ۳ پارک جنگلی و ۲۱ پارک محله ای است.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.