کد خبر : 6502
تاریخ انتشار : شنبه 14 مرداد 1396 - 2:13

«تبریز ۲۰۱۸» مورد اتفاق‌نظر عموم کشورهای اسلامی / دستاوردهای گردشگری تبریز، در خدمت پویایی اقتصاد کشور

«تبریز ۲۰۱۸» مورد اتفاق‌نظر عموم کشورهای اسلامی / دستاوردهای گردشگری تبریز، در خدمت پویایی اقتصاد کشور

آی نیوز- شهردار تبریز با تاکید بر این‌‌که جایگاه ویژه کهن‌شهرهای اسلامی باید تقویت شود، گفت: تبریز یکی از خطه‌های پیشتاز در مدنیت اسلامی است و از این رو در رقابت با کلان‌شهرهای مهم جهان اسلام، به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ انتخاب شده است.

 دکتر صادق نجفی در اولین قسمت از ویژه‌برنامه تبریزشناسی همسفر از برنامه های مشارکتی اداره‌کل روابط‌عمومی و بین‌الملل شهرداری تبریز و شبکه مستند سیما، با بیان این مطلب اظهار داشت: در سال‌های اخیر، شهرهای تمدن‌خیز جهان اسلام، مصمم شده‌اند تا با همدلی و انسجام بیشتر، در معرفی هویت شهری جهان اسلام سهیم باشند که طبیعتاً این راهبرد، بجز صنعت گردشگری از مسیر دیگری نمی‌توانست محقق شود.

وی با بیان این‌که تبریز، پس از رایزنی‌های مستمر با پشتیبانی دستگاه دیپلماسی کشور به این عنوان نایل شده است، افزود: «تبریز ۲۰۱۸» رویدادی است که مورد اتفاق‌نظر عموم کشورهای اسلامی است، بنابراین طبیعی است که دستاوردهای آن در خدمت پویایی اقتصادی و فرهنگی کشور خواهد بود.

شهردار تبریز با اشاره به این‌که توسعه زیرساخت‌های اقامتی، از اهداف مهم شهرداری تبریز است، گفت: در سال‌های اخیر، سعی شده تا اجرای پروژه‌های گردشگری و هتل‌سازی با اعطای تسهیلات عوارض، تسریع شود که این امر خوشبختانه کارساز بوده و موجب شده ظرفیت‌های اقامتی شهر در آستانه تحول اساسی قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به پیش‌بینی‌های شهرداری تبریز برای خدمات سفر به این شهر گفت: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با هتل‌داران و تورگردان‌ها منعقد شده، مراکز اقامتی شهر با تخفیفات ۲۰ الی ۳۰ درصدی در خدمت گردشگران است؛ این راهکار، در کنار فعالیت اتوبوس‌های تبریزگردی، نقش موثر در کاهش هزینه‌های گردشگری در شهر تبریز داشته‌است.

دکتر نجفی با اشاره به این‌که رویدادی در عیار «تبریز ۲۰۱۸» تا دهه‌ها برای کشورمان تکرار نخواهد شد، اظهار امیدواری کرد مجموع حمایت‌های ملی و مشارکت آحاد شهروندان، زمینه بهره‌برداری مطلوب از این فرصت مهم بین‌المللی را فراهم کند.

گفتنی است برنامه همسفر، از برنامه های مشارکتی اداره‌کل روابط‌عمومی و بین‌الملل شهرداری تبریز و شبکه مستند سیما، در شش قسمت، به مرور و معرفی جاذبه های گردشگری شهر تبریز می پردازد. این برنامه تا ۱۹ مرداد، هر روز ساعت ۱۸:۳۰ پخش می شود و تکرار آن نیز روز بعد ساعت ۱:۳۰  بامداد و ۱۵:۳۰ خواهد بود.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.