کد خبر : 6531
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 مرداد 1396 - 3:54

احداث طولانی ترین زیپ لاین کشور در تبریز

احداث طولانی ترین زیپ لاین کشور در تبریز

آی نیوز- مدیرعامل سازمان توسعه و عمران عون ابن علی و پارک طبیعت شهرداری تبریز گفت: شمارش معکوس برای افتتاح طولانی ترین و پرشیب ترین زیپ لاین ( نوار سقوط ) کوهستانی کشور شروع شده و در ماه آینده بهره برداری می شود.

مسعود برزگر جلالی در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه طول زیپ لاین ۵۰۰ متر با اختلاف ارتفاع ۷۵ متری ایستگاه های مبدا و مقصد و شیب ۱۷.۵ درصد است، گفت: ایستگاه مبدا جنب تندیس صخره ای استاد شهریار و ایستگاه مقصد بالای تپه نهالستان جنب نماد قوری احداث شده که منتظر ارائه تأیید نهایی استاندارد و مجوزهای لازم از طرف شرکت بهره بردار هستیم.

وی با اشاره به اینکه طرح کفسازی جاده اصلی تفرجگاه عینالی هم به عنوان طولانی ترین جاده کف پوش کوهستانی کشور به مراحل پایانی خود نزدیک شده است، افزود: اجرای کف سازی جاده ۳۵۰۰ متری تفرجگاه به عرض ۸ متر با استفاده از کف پوش های بتنی رنگی مقاوم به ابعاد ۲۰×۲۰ سانتی متر و ضخامت ۸ سانتی متر در نوع خود بی نظیر است.
وی گفت: با اتمام این طرح و با نصب تندیس مفاخر ایران، نمادهای متعدد و جنگل کاری و گل کاری طول مسیر، جاده اصلی تفرجگاه عینالی به یکی از جاذبه های گردشگری استان تبدیل می شود.
برزگر جلالی همچنین به دریاچه داغ گؤلی به عنوان یکی از مهمترین طرح های اجرا شده در تفرجگاه عینالی اشاره کرد و گفت: با تکمیل این دریاچه ۵۴۰۰۰ مترمکعبی علاوه بر استقلال منابع آبی تفرجگاه، با ایجاد امکانات رفاهی تفریحی پیرامون آن از جمله محل های اقامتی، فروشگاه، کافی شاپ، محل برگزاری نمایشگاه، محل اجرای برنامه های فرهنگی و بازی های آبی درصدد میزبانی هرچه بهتر از گردشگران و مهمانان کلانشهر تبریز هستیم.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.