کد خبر : 681
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 آذر 1392 - 17:52

دیدار شهردار آلانیا ترکیه با شهردار و رییس شورای شهر تبریز

دیدار شهردار آلانیا ترکیه با شهردار و رییس شورای شهر تبریز

آی نیوز – شهردار تبریز با تأکید بر لزوم افزایش حجم سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی دو طرف از آمادگی کامل مدیریت شهری تبریز برای همکاری و استقبال از سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای در این شهر خبر داد.

به گزارش آی نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، چاووش اوغلو شهردار آلانیا از توابع استان آنتالیای ترکیه که به همراه تنی چند از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان این شهر به تبریز سفر کرده است، پیش از ظهر امروز با صادق نجفی شهردار تبریز و نیز شهرام دبیری رئیس شورای اسلامی شهر، و اعضای هیئت رئیسه این نهاد مدنی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار شهردار آلانیا طی سخنانی با ابراز خرسندی از حضور در شهر تاریخی تبریز، از آمادگی خود و گروه‌های سرمایه‌گذاری و تجاری شهر آلانیا ترکیه برای همکاری‌های متقابل در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف تجاری، بازرگانی، سرمایه‌گذاری، فرهنگی و گردشگری خبر داد.

صادق نجفی شهردار تبریز نیز در این دیدار با اشاره به روابط مثبت و اثربخش روسای جمهور دولت‌های جمهوری اسلامی ایران و ترکیه طی سال‌های اخیر گفت: سطح روابط سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و تجاری ایران و ترکیه بسیار بالا بوده و در حال حاضر و تنها در حوزه مبادلات تجاری، دو کشور بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال حجم مبادلاتی دارند که بر اساس توافقات انجام گرفته قرار است این حجم به دو برابر افزایش یابد.

شهردار تبریز همچنین با تأکید بر لزوم افزایش حجم سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی دو طرف از آمادگی کامل مدیریت شهری تبریز برای همکاری و استقبال از سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای در این شهر خبر داد.

دبیری رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این دیدار طی سخنانی از تبریز به عنوان شهر برتر کشور در حوزه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی یاد و خاطر نشان کرد: مدیریت شهری تبریز طی سال‌های اخیر به طور آگاهانه اقدام به ارایه تسهیلات حداکثری به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در حوزه مدیریت شهری کرده و از این راه موفق به جذب حجم قابل توجهی از سرمایه‌های بخش خصوصی در توسعه شهری شده است.

وی همچنین با ابراز خرسندی از حضور شهردار آلانیا ترکیه و هیئت همراه در تبریز به روابط خواهرخواندگی این شهر با سه شهر بزرگ ترکیه اشاره و تصریح کرد: تبریز با شهرهای طرابوزان، استانبول و ارزروم تفاهمنامه خواهرخواندگی دارد و در سایه این همکاری‌های نزدیک، زمینه برای توسعه و افزایش روابط دوجانبه فراهم‌تر از گذشته شده است.

خاطر نشان می‌شود در این دیدار چاووش اوغلو شهردار آلانیا ترکیه نشان ویژه “کافتان”، ردا و خلعت پادشاهی عثمانی را به نجفی شهردار تبریز، دبیری رییس شورای اسلامی شهر و اعضای هیئت رییسه شورا اهدا کرد.

شهردار تبریز نیز با اهدای هدایایی نفیس به همتای آلانیایی خود ابراز امیدواری کرد سطح روابط و همکاری‌های دوجانبه افزایش یابد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.