کد خبر : 683
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 آذر 1392 - 18:46

نجفی:مدیریت استراتژیک و علمی راهکار اساسی در مدیریت شهری

نجفی:مدیریت استراتژیک و علمی راهکار اساسی در مدیریت شهری

 

 

 

آی نیوز – شهردار تبریز بر ضرورت استفاده از هوش استراتژیک در مدیریت شهری از دانشجویان به عنوان مدیران آینده شهری نام برد تا از این طریق راه برای ارتقاء هرچه بیشتر مدیریت شهر هموار شود.

به گزارش آی نیوز به نقل از روابط عمومی  شهردار ی تبریز ، دکتر صادق نجفی در مراسم روز دانشجو در مرکز علمی کاربردی شهرداری تبریز با اشاره به لازمه حرکت هوشیارانه،افزود:حرکت جامعه امروز باید بر مبنای اطلاعات و ارتباطات باشد و لازمه اطلاعات و ارتباطات مطالعه است .
وی با تأکید بر مدیریت علمی خاطر نشان کرد برخلاف مطالعات گذشته که مدیریت را فقط تلفیقی از علم و تجربه بیان می کردند، اظهار داشت: محققان امروز به این نتیجه رسیده اند که بخشی از مدیریت، ژنتیکی می باشد و شجاعت و جسارت در کنار علم و تجربه باید مبنای مدیریت امروزی باشد.
شهردار تبریز با اشاره به تغییرات سریع تکنولوژی و لزوم همگام سازی خود با سرعت پیشرفت علم و تکنولوژی بیان کردند: امروزه رسیدن به یک چشم انداز متعالی در شهرداری باید بر اساس چشم الکترونیکی و ساختار الکترونیکی باشد.
وی تصریح کرد یکی از راههای ارتقاء مدیریت شهری استفاده از خدمات الکترونیکی و بسترسازی مناسب جهت مدیریت استراتژیک و علمی در مدیریت شهر است.
دکتر نجفی همچنین به اهمیت تکریم ارباب رجوع و جلب رضایتمندی مردم از شهرداری تأکید کرده و نقش دانشجویان و جوانان را در علمی نمودن خدمات شهرداری بسیار مهم ارزیابی نمودند .
دکتر دبیری رئیس شورای اسلامی تبریز نیز  در این مراسم با اشاره به فعالیتهای دانشجویی در زمان پیروزی انقلاب و از بدو انقلاب تا کنون به اهمیت نقش دانشجویان در زمینه های مختلف سیاسی ، اجتماعی ، علمی و فرهنگی اشاره نمود .
وی با تأکید بر اهمیت شهر تبریز به عنوان شهر اولین ها و با اشاره به آغاز انقلاب فرهنگی از دانشکده پزشکی دانشگاه تبریز عنوان داشت : نباید با افزایش تعداد دانشگاه و دانشجویان از اهمیت نقش دانشجو در عرصه های مهم سیاسی و اجتماعی غافل بود و دانشگاهیان همچون گذشته که پیشتازان عرصه های جبهه و جنگ بوده اند امروزه نیز باید راهبران عرصه های مختلف باشند .
رییس شورای شهر ابراز امیدواری کرد دانشجویان باید با موقعیت شناسی زمینه را جهت ارتقاء جایگاه شهر تبریز و همچنین پیشبرد اهداف علمی، فرهنگی ، سیاسی و اجتماعی و عدم وابستگی به کشور فراهم آورند .
در ابتدای این مراسم رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری تبریز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو گفت: ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ به عنوان طلیعه و آغازگر جنبش های دانشجویی، بعد از کودتای ننگین ۲۸ مرداد علیه دولت دکتر مصدق حرکت دانشجویی ۱۶ آذر مطلع مبارکی بر جنبش دانشجویی بوده است.
دکتر رضا خلیلی با ادای احترام به مقام شهدای این روز بیان نمود: خون این شهیدان درخت تناور آگاهی و رهایی بخشی برای جامعه علمی را آبیاری نمود و امروزه در بررسی تاریخ این سرزمین این حرکت، الهام بخش جنبش های دانشجویی در جریان پیروزی انقلاب و به ویژه قیام مردم تبریز در روز ۲۹ بهمن بود. در جریان پیروزی انقلاب اسلامی دانشجویان و دانشگاهیان تبریز به عنوان پیش قراولان نهضت های عدالت خواهی نقشی برجسته و پیشتاز ایفا نمودند .
وی همچنین به نقش جنبش های دانشجویی در جبهه های جهاد در دوران دفاع مقدس اشاره نمود و افزود : در جنگ تحمیلی دانشجویان ایثارگر و از خود گذشته دانشکده فنی دانشگاه تبریز علاوه بر حضور در جبهه ها با تهیه تجهیزات پشتیبانی و علمی، توانمندی های خود را هرچه بیشتر به اثبات رساندند .
رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری تبریز تصریح کرد : خوشبختانه امروزه درخت تناور جنبش دانشجویی در تمامی زمینه های سیاسی ، اجتماعی و علمی همواره سرآمد و تأثیرگذار بوده و در حماسه های حضور و مراسم ملی مذهبی نقش پررنگی داشته و باعث حرکت بدنه ملت به سمت اهداف متعالی گردیده است. اکنون وظیفه ماست که ادامه دهنده این جنبش باشیم .
گفتنی است مراسم بزرگداشت ۱۶ آذر، روز دانشجو و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو با حضور دکتر نجفی شهردار تبریز و دکتر دبیری و خانم دکتر آهور رئیس و عضو شورای اسلامی شهر تبریزو جمع کثیری از دانشجویان و اساتید در سالن همایش مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری تبریز برگزار گردید .
در پایان این مراسم از تعدادی از دانشجویان برتر علمی و اخلاقی با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی و شهردار تبریز قدردانی و تجلیل بعمل آمد

 

 

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.