کد خبر : 753
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 دی 1392 - 21:57

مشکلات مطبوعات تبریز» روی میز کمیسیون فرهنگی شورای شهر

مشکلات مطبوعات تبریز» روی میز کمیسیون فرهنگی شورای شهر

آی نیوز – کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تبریز بررسی مشکلات مطبوعات و خبرگزاری‌های محلی تبریز و راهکارهای حمایت قانونی از آنها را در جلسه اخیر در دستور کار خود قرار داد .

 در این جلسه که نمایندگان سه تشکل مطبوعاتی استان یعنی خانه مطبوعات، انجمن مدیران مسئول و انجمن روزنامه‌نگاران استان نیز حضور داشتند پیشنهادات کمیته کارشناسی در قالب ۱۷ راهکار مطرح شد که در نهایت به تصویب قاطع اعضای این کمیسیون رسید .
اکرم حضرتی رئیس کمیسیون فرهنگی، آموزشی، ورزشی و اجتماعی شورا، در ابتدا با اشاره به جایگاه ارزشمند رسانه‌های گروهی در توسعه جوامع، توسعه مطبوعات را مهمترین شاخصه توسعه هر کشور دانست و رفع موانع انتشار آنها را گام مهمی برای استقرار مردم‌سالاری دینی، صیانت از حقوق شهروندی و بازوی مدیریت اجرایی شهری توصیف کرد .
در ادامه مصوبات کمیته کارشناسی به بحث گذاشته شد. شیاری، تقبل بخشی از هزینه‌های چاپ و نشر نشریات فعال و حبیب شیری‌آذر کمک مدیریت شهری به تامین دفاتر نشریات را از جمله مهم‌ترین راهکارهای حمایتی شورای شهر توصیف کردند .
جعفری و سعید حاجی‌زاده دو عضو دیگر کمیسیون نیز پیشنهاد دادند تا هرگونه حمایت قانونمند از مطبوعات، خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری دارای مجوز تبریز را هم شامل شود .
اصغر عابدزاده با بیان اینکه کار فرهنگی مختصات و ویژگی‌های خاص خود را دارد شفاف بودن نحوه حمایت و قانونی بودن آن را خواستار شد و افزود: حمایت‌های مدیریت شهری تنها نباید به موضوع دفاتر و هزینه‌های انتشار محدود شود بلکه رسانه‌ها نیز باید در محتوا و قالب خود بیش از پیش دقت به خرج داده و باعث تقویت اعتماد عمومی، جلب مشارکت شهروندان شوند .
در خاتمه، پس از تصویب پیشنهادات کمیته کارشناسی، این طرح برای بررسی نهایی به شهرداری تبریز ارسال شد تا بعد از بررسی راهکارهای حمایتی در صحن علنی شورای شهر به رای گذاشته شود .
بحث نظام‌مند کردن نحوه توزیع آگهی‌های شهرداری، تامین بخشی از هزینه‌های چاپ نشریات شهر تبریز و کمک به توزیع مناسب مطبوعات در مناطق مختلف شهر، ناوگان‌های حمل و نقل عمومی، ارتقای فرهنگ روزنامه‌خوانی در بین شهروندان از طریق ایجاد ایستگاه‌های روزنامه‌خوانی و نامگذاری خیابانی به نام خبرنگار در تبریز که سال‌هاست مسکوت مانده از جمله مهم‌ترین موارد مطرح شده در طرح پیشنهادی کمیسیون فرهنگی، آموزشی، ورزشی و اجتماعی شورای اسلامی شهر است

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.