کد خبر : 784
تاریخ انتشار : جمعه 6 دی 1392 - 12:12

محدث: بومی سازی تولید نهال در تبریز ضروری است

محدث: بومی سازی تولید نهال در تبریز ضروری است

آی نیوز – نائب رییس شورای اسلامی شهر تبریز برنامه ریزی و تلاش برای بومی سازی تولید گسترده نهال در تبریز توسط شهرداری را الزامی دانشت.

به گزارش آی نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز مهندس محدث شورای اسلامی شهر و شهرداری تلاش خود را برای برنامه ریزی در راستای تولید انواع نهال ، نهاده های کشاورزی و گل و گیاه مورد نیاز به کار خواهد بست.
وی با اشاره به آمار بالای خرید سالانه نهال و دیگر اقلام کشاورزی مورد نیاز شهرداری بر لزوم تحقق این هدف تأکید و خاطرنشان کرد: سالانه میلیاردها ریال از بودجه شهرداری صرف خرید درخت ، نهال ، درختچه و انواع محصولات و فرآورده های گیاهی و گلخانه ای و کاشت آن ها در سطح شهر می شود که متأسفانه بخشی از این خریدها نیز با شرایط آب و هوایی و اقلیم تبریز نیز سازگاری ندارند و در مقابل آفات و بیماری های گیاهی آسیب پذیرند.
نائب رییس شورای اسلامی شهر تبریز در عین حال افزود: بی تردید نهال های تولید شده در تبریز خواهند توانست در کم ترین زمان ممکن جابجا شده و علاوه بر آن مقاومت بیشتری نیز در برابر شرایط اقلیمی و نیز بیماری ها داشته باشند.
مهندس محدث در خاتمه ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک زمینه برای تولید نهال و دیگر نهاده های کشاورزی در تبریز و خودکفایی شهرداری در این بخش فراهم شود.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.