کد خبر : 854
تاریخ انتشار : شنبه 5 بهمن 1392 - 8:26

نجفی چگونه شهرداری برای تبریز خواهد بود؟

نجفی چگونه شهرداری برای تبریز خواهد بود؟

آی نیوز – علی عباسی /  شهردار کلانشهر تبریز “صادق نجفی”، از روزی که ردای شهرداری بر تن کرده است سخت در جنب و جوش است تا چهره ای متفاوت از منصب های قبلی  خود نشان دهد.

 

به گزارش آی نیوز به نقل از سایت خبری خانه مطبوعات، سخن این نیست که وی در مدیریت های قبلی خود چه اندازه موفق بوده است و یا نه. مسئله تفاوت نوع مخاطبان، مشتریان خدمت و مراجعان سازمانهایی بوده است که نجفی در پست های قبلی با آنان سروکار داشته است.
تجار، بازرگانان، تولیدکنندگان، صادراتچی ها و واردکننده ها. نجفی خوب می داند که نوع مدیریت او در دستگاه عظیم و طویل شهرداری تبریز با انواع اقسام وظایف و با تعدد سازمانها، تفاوت ماهوی و اساسی با مدیریت های قبلی اش دارد.
از سوی دیگر و مهمتر از این مسئله، اشراف وی بر نوع انتظارات شهروندان و رضایتمندی و یا نارضایتی آنان از فعالیت شهرداری می باشد.
شهرداری و نهاد بالادستی آن شورای شهر که نهادی مردمی و مورد بازخواست و کنترل مردم می باشد، باید بتواند خود را با انتظارات، درخواستها و نظرات مردم همگن و هم راستا سازد.
نگاهی

به سخنان و برنامه های نجفی در این راستا می تواند کمک کند تا تصوری از روحیات جدید او داشته باشیم.
او در سخنرانی هایش و در مراسم های مختلف از تبریز، از سابقه تبریز، احتشام گذشته این جهان شهر و از پتانسیل های نهفته این شهر سخن می گوید.
چندی پیش نحفی در اولین رویارویی با روزنامه نگاران و در جواب سخن گزنده یک همکار مطبوعاتی زیرکانه پاسخی داد که بسیار منطقی می نماید .
نجفی در جواب آن خبرنگار در مورد  فعالیت فرزند وی به عنوان پیمانکار در مجموعه شهرداری و ایجاد ظرفیت های سرمایه گذاری در تبریز گفت: در این زمینه هر کس (به غیر ا

ز صهیونیستها)، تبریزی و غیر تبریزی بخواهد در اینجا سرمایه گذاری و حمایت کند استقبال می کنیم و دستش را می بوسیم، ما پول، اعتبار، عقل، فکر و اندیشه می خواهیم که با بکار گیری استراتژی موفق برای رسیدن سریع به رشد تبریز و چشم انداز تعریف شده عمل کند.
وی ادامه داد: نمی توانیم انسانها را از لحاظ فکری محدود کنیم، اگر کسی می خواهد در تبریز فعالیت و سرمایه گذاری کند در هر جایگاهی و هر سمتی باشد، به خصوص از شهروندان تبریزی استقبال خواهیم کرد.
نجفی می داند چه می خواهد انجام دهد. نگاهی به تغییرات آرام و تخصص محور او در شهرداری می تواند نوید بخش باشد.
وی اخیرا مدیریت و ریاست سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز را تحویل کسی داده است که به گواه آشنایان به مسائل محیط زیست و تعقیب کنندگان اخبار اینچنینی شخصیتی شناخته شده است.
تلاشهای علمی و عملی مهندس محمد حسین حسن زاده در رابطه با محیط زیست در تبریز و آذربایجان شرقی و فعالیت های وی در قالب سازمان های مردم نهاد محیط زیستی وی را لایق ترین فرد برای نشستن بر صندلی مدیریت این سازمان نموده است.
مثالها در مورد توجه صادق نجفی به تخصص گرایی و ایجاد تحول در شهرداری تبریززیاد است و آوردن آنها در این مقال شاید ضروری نباشد.
این هفته شهردار تبریز لایحه بودجه ۲۸۰۰ میلیارد تومانی سال ۹۳ تبریز را تحویل شورای شهر داد. نگاهی به بودجه شهرداری تبریز در سال نودوسه میزان حساسیت شهردار تبریز به جذب سرمایه گذاران، توسعه خدمات شهروند محور و جذب درآمد های پایدار برای شهر تبریز را نمایان می سازد.
از سوی دیگر حضور بدون دبدبه و کبکبه نجفی در محلات کم برخوردار، فقیرنشین و حاشیه ای تبریز و شنیدن سخنان و مشکلات شهروندان ساکن این مناطق را نیز می توان گامی از سوی وی برای تبدیل شدن از یک مدیر دولتی صرف به یک مدیر استراتژیست مردم مدار دانست.
توجه به معابر و گذرهای، توجه به مشکلاتی از اصناف که مرتبط با شهرداری تبریز می باشد نیز از جمله اقدامات نجفی در مدت زمان کوتاه آغاز فعالیت وی می باشد.
البته شاید کمتر کسی باشد که از فعالیتهای شهرداری تبریز بی اطلاع باشد. اما نکته اینجاست که نجفی توانسته است در این مدت کوتاه آغاز فعالیت خود شورای شهر دو طیفی تبریز را با خود همراه سازد.
این همراهی شورای شهر با شهردار تبریز علاوه بر اینکه خواهد توانست سرعت توسعه همگون و پایدار تبریز را بیشتر کند در صورت تداوم خواهد توانست تنشها، مخالف خوانی ها و تعارض های اولیه شورای چهارم را کمتر کند.
در تبریز مثلی هست که می گوید ” جوجه نی پاییزین سونوندا سایارلار” (جوجه را آخر پاییز می شمارند) و باید بعد از مدتی به عملکرد نجفی نگاه کرد.  اما شروع جسورانه پر اعتماد به نفس و برنامه محور ضرب المثل دیگری را نیز به ذهن متبادر می سازد که ” ناهاردان بللی دیر شاما نه وار!”

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.