کد خبر : 858
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 بهمن 1392 - 14:59

تصفیه بیش از ۲۴۰ هزار متر مکعب فاضلاب در ۹ تصفیه خانه آذربایجان شرقی

تصفیه بیش از ۲۴۰ هزار متر مکعب فاضلاب در ۹ تصفیه خانه آذربایجان شرقی

 

 

 

آی نیوز – مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر ۹ واحد تصفیه خانه فاضلاب در ۹ شهر استان فعال بوده و عملیات اجرایی ساخت پنج تصفیه خانه دیگر نیز در حال اجرا است .

رضا پوررجب یکشنبه با بیان این مطلب افزود : روزانه فاضلابی با حجم متوسط۲۴۰ هزار و ۱۷۵ متر مکعب از طریق دو هزار و ۷۲۰ کیلومتر شبکه توزیع که ۴۵ کیلومتر آن در سال جاری به اجراء در آمده است و نیز حدود ۵۰ کیلومتر خطوط انتقال در ۹ شهر استان به ۹ تصفیه خانه موجود انتقال و پس از انجام فرایند های تصفیه و گندزدائی در حد استانداردهای تعریف شده به محیط زیست رها سازی می گردد.
وی اضافه کرد :  در حال حاضر پنج مدول تصفیه خانه فاضلاب نیز در دست اجراء است که با تکمیل آنها ظرفیت تصفیه فاضلاب استان به مقدار قابل توجهی افزایش خواهد یافت.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در ادامه افزود : شرکت آب و فاضلاب استان در ۹ واحد آزمایشگاه فاضلاب شهرهای تبریز ، میانه ، مراغه ، مرند ، جلفا ، اهر ، عجب شیر ، سراب و بستان آباد اندازه گیری تمام عامل های مربوط به فرایند تصفیه و شاخص های میکروبی و شیمیایی تخلیه پساب به آبهای پذیرنده و یا بازیابی آن در کشاورزی به دقت انجام می دهند .

پوررجب اضافه کرد  : اقدامات مهمی برای بهبود مستمر سیستم های جاری شرکت صورت گرفته و در حال حاضر با بهره گیری از سیستم های مدیریت تضمین کیفیت و استانداردهای مدیریت جهانی نگرش های نو بر این مجموعه حاکم است و کارهای انجام یافته در گذر زمان موجبات رشد و شکوفایی را فراهم خواهد کرد .

وی افزود : علاوه بر وجود بک آزمایشگاه مجهز فاضلاب در مرکز استان ، برای هریک از تصفیه خانه های موجود در شهرستان ها نیز یک واحد آزمایشگاه فعال بوده و بر تصفیه بهداشتی فاضلاب نظارت کامل دارند .

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی افزود : در هیچ یک از نتایج آزمایشات انجام شده پساب خروجی تصفیه خانه از استاندارد های موجود بیشتر نبوده و رعایت الزامات و استانداردهای سازمان محیط زیست و صنعت آب کشور و کنترل عملکرد سیستم فرایند تصفیه فاضلاب و پساب خروجی همواره مدنظر می باشد .

وی در پایان خاطر نشان شد: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی توانسته امسال نیز مانند سال های پیاپی گذشته، رتبه برتر را در زمینه کنترل کیفیت آب در بین مجموعه شرکت های آب و فاضلاب سراسر کشور بدست آورد .

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.