کد خبر : 865
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 بهمن 1392 - 7:43

بررسی اولیه آثار سومین جایزه ادبی تبریز آغاز شد

بررسی اولیه آثار سومین جایزه ادبی تبریز آغاز شد

 

 

 

 با پایان یافتن مهلت یک هفته تمدید ارسال آثار به دبیرخانه سومین جایزه ادبی تبریز، اشعار و داستانهای طبقه بندی شده جایزه در حال طی مرحله نخست بررسی و داوری اولیه می باشند.

 

 دبیر سومین جایزه ادبی تبریز از آغاز بررسی آثار دریافت شده توسط دبیرخانه جایزه ادبی تبریز خبر داد.
دکتر حسین مهرنگ ضمن بیان این مطلب افزود: هموطنان شاعر و نویسنده ما از تمام نقاط کشور آثار خود را در قالب ۵ بخش داستان فارسی، شعر فارسی، داستان ترکی، شعر ترکی و بخش ویژه تبریز برای دبیرخانه جایزه ادبی تبریز ارسال نموده اند و این آثار پس از جمع بندی و دسته بندی در اختیار هیات داوران برای بررسی اولیه قرار گرفته است.
مهرنگ، حضور شاعران، نویسندگان و محققان پرتلاش و خوشنام شهر تبریز در کمیته انتخاب اولیه آثار را از نکات ویژه این جایزه برشمرد و تصریح کرد: آثار منتخب این مرحله از داوری توسط داوران مرحله دوم به شکلی دقیق مورد نقد و بررسی مجدد قرار خواهند گرفت تا در نهایت سومین جایزه ادبی تبریز برگزیدگان خود را معرفی نماید.
دبیر سومین جایزه ادبی تبریز همچنین ضمن تقدیر از مشارکت هموطنان در این رخداد فرهنگی افزود: جایزه ادبی تبریز میزبان آثاری از تمام شهرهای دور و نزدیک کشور بوده و حضور آثار هنرمندانی از شهرهای تبریز، تهران، شیراز، شهرکرد، قم، اصفهان، لاهیجان، خراسان شمالی، ارومیه، اراک، بوشهر، کرمانشاه، اردبیل، زنجان، مشهد، سمنان، اهواز و کرج بسیار چشمگیر بوده است.
مهرنگ همچنین حضور طیف های مختلف مخاطبان همچون دانشجویان، کارمندان، اساتید دانشگاه و خانمهای خانه دار را مایه دلگرمی فعالان و اساتید حوزه ادبیات برشمرد.
به گفته وی، جایزه ادبی تبریز در جلب مخاطبان خود موفق عمل نموده و حضور همزمان شاعران و نویسندگان نام آشنا و دارای عنواین مختلف از نقاط مختلف کشور به همراه هنرمندان جوان تاییدی بر این مدعاست.
مهرنگ، علت تمدید یک هفته ای مهلت دریافت آثار را به دلیل تقاضای مکرر هموطنان از کمیته برگزاری دانست و افزود: هرچند هنوز هم تقاضای تمدید مهلت برای ارسال آثار از سوی هنرمندان شاعر و نویسنده وجود دارد اما به جهت حفظ حقوق افرادی که در موعد مقرر آثار خود را برای دبیرخانه ارسال نموده اند، آثار ارسال شده در خارج از زمان تعیین شده مورد قبول و ثبت واقع نمی شوند.
لازم به ذکر است سومین جایزه ادبی تبریز همچون دومین دوره خود در بخش های شعر و داستان به زبانهای فارسی ترکی و با موضوع آزاد، همچنین موضوع ویژه «تبریز» اعلام فراخوان داده و در بخشهای اعلام شده، پذیرای آثار هنرمندان علاقمند بوده است. مرحله اولیه بررسی و داوری آثار ارسالی به دبیرخانه در بخش های جداگانه آغاز شده است و پس از طی مرحله داوری اولیه و داوری نهایی از نفرات برتر تمام بخشها جشنواره طی آیینی تجلیل و قدردانی به عمل خواهد آمد.
در این رخداد فرهنگی، از نفرات اول تا سوم هر بخش به عنوان نفرات برتر با اهدای تندیس و هدایای ارزشمند تجلیل خواهد شد و نفرات چهارم تا دهم هر بخش به عنوان نفرات تقدیری مورد قدردانی قرار خواهند گرفت.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.