کد خبر : 9541
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 اردیبهشت 1397 - 7:29

تفرجگاه عینالی مستعد مطرح شدن بعنوان پایلوت گردشگری طبیعی

تفرجگاه عینالی مستعد مطرح شدن بعنوان پایلوت گردشگری طبیعی

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی تفرجگاه عینالی را مستعد مطرح شدن بعنوان پایلوت گردشگری طبیعی دانست.

 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی تفرجگاه عینالی را مستعد مطرح شدن بعنوان پایلوت گردشگری طبیعی دانست.

به گزارش آی نیوز، فرشاد رستمی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در بازدید از تفرجگاه عینالی از برنامه ریزی برای  معرفی اکوسیستم طبیعی، گردشگری و تاریخی تفرجگاه عینالی خبر داد.

وی گفت: با همکاری سازمان عون بن علی با برگزاری جشنواره‏‌های ملی و محلی به مناسب های مختلف همچنین برپایی نمایشگاه های دائمی و فصلی و هدایت تورهای طبیعت گردی از تمام توان خود برای معرفی تفرجگاه  و جذب حداگثر گردشگران استفاده خواهیم نمود.

رستمی با اشاره به مزیت نزدیکی تفرجگاه عینالی به شهر تبریز و دارا بودن مناطق بکر و طبیعی و امنیت ایجاد شده افزود: این منطقه مستعد توسعه گردشگری طبیعی است و از ظرفیت لازم برای تبدیل شدن به قطب گردشگری استان برخوردار است با سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های گردشگری و همچنین توانمند‌سازی بخش‌های خصوصی می توانیم تفرجگاه عینالی را بعنوان پایلوت گردشگری طبیعی کلانشهر تبریز معرفی کنیم.

فیروزیان مدیرعامل سازمان عون بن علی با استقبال از پیشنهاد و نقطه نظرات معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خواستار  برگزاری نشست های تخصصی انجمن های فعال در حوزه گردشگری شد و گفت: عینالی با دارا بودن جاذبه‌های گردشگری طبیعی و اماکن تاریخی همچنین جاذبه های گردشگری مصنوعی و ایجاد زیرساخت های لازم در سال های گذشته آماده همکاری با بخش دولتی و خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری بخصوص اکو توریسم می باشد.

فیروزیان با اشاره به ظرفیتها و پتانسیل‌های گردشگری  تفرجگاه بیان نمود: بایستی به محدوده ۵۶۲۰ هکتاری عینالی به دید سرمایه نگاه کرد و توسعه صنعت گردشگری در این منطقه مطمئنا اشتغالزایی را به دنبال خواهد داشت و برای این امر مهم اداره کل میراث فرهنگی می تواند نقش مهمی ایفاء کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز در خاتمه هدایت سرمایه گذاران محترم گردشگری به سازمان عون بن علی جهت طرح های مشارکتی در تفرجگاه عینالی را خواستار شد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.