کد خبر : 959
تاریخ انتشار : شنبه 26 بهمن 1392 - 9:22

استقلال قضات در کنار تعامل ، زمینه ساز حل مشکلات آرای ماده ۱۰۰

استقلال قضات در کنار تعامل ، زمینه ساز حل مشکلات آرای ماده ۱۰۰

رییس دیوان عدالت اداری تأکید کرد:
استقلال قضات در کنار تعامل ، زمینه ساز حل مشکلات آرای ماده ۱۰۰

رییس دیوان عدالت اداری گفت: می توان در عین حفظ استقلال قضات ، با تکیه بر اصل تعامل و همکاری ، زمینه را برای حل و کاهش مشکلات مربوط به آرای کمیسیون های ماده ۱۰۰ در پرونده های شهرداری فراهم کرد.

به گزارش آی نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز حجه الاسلام منتظری در اولین نشست مشترک مسوولان و قضات دیوان عدالت اداری ، دادگستری استان و شهرداری تبریز با اعلام این مطلب افزود: سیاست کاری دیوان عدالت اداری حل مشکلات شهروندان در پرونده های دعاوی میان شهروندان و دستگاه های اجرایی است از طریق تعامل و همکاری میان بخشی است و در این راه با تکیه بر اعتقاد به اصل استقلال قضات به دنبال آن هستیم که از طریق تعامل نیز امورات مربوط به دعاوی را پی گیری کنیم چرا که این موضوع هیچ منافاتی با هم ندارد.
حجه الاسلام منتظری در بخش دیگری از سخنان خود التزام و اعتقاد عملی به قانون و پرهیز از بی قانونی را وظیفه شهروندی تمامی آحاد جامعه اعم از مردم و مسوولان دانست و خواستار رعایت این اصل در تصمیم گیری ها و رویه های علمی شد.
به گفته رییس دیوان عدالت اداری رعایت دقیق قانون و اتخاذ سیاست های پیشگیرانه و بازدارنده زمینه ساز کاهش تخلفات و شکایات وارده به دیوان خواهد بود.

حجه الاسلام و المسلمین منتظری در عین حال با قدردانی از ابتکار و اقدام مبتکرانه دکتر نجفی شهردار تبریز در برپایی این نشست ، آن را بی سابقه دانست و ابراز امیدواری کرد با احصاء و تدوین و انتشار نتایج ، نشست مذکور به پایلوت و الگوی کشوری تبدیل گردد.
وی در خاتمه با اشاره به ظرفیت بالقوه شورای عالی استان ها به عنوان یکی از نهادهای سیاست گذار و تصمیم ساز در حوزه مدیریت شهری گفت: شورای عالی استان ها می تواند با تدوین ، طرح و تصویب لوایح مرتبط با حوزه شهرداری به ویژه قوانین و ضوابط موضوعه و ارجاع آن به مجلس شورای اسلامی ، سهم ویژه و مهمی در اصلاح و تغییر قوانین داشته باشند.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.