کد خبر : 978
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 اسفند 1392 - 7:07

لزوم برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در مساجد و خارج از دانشگاه‌ها

لزوم برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در مساجد و خارج از دانشگاه‌ها

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: باید کرسی‌های آزاداندیشی در مساجد و بیرون از دانشگاه‌ها برپا شود ولی متاسفانه اقداماتی از این دست عملیاتی نمی‌شود.

 به گزارش آی نیوز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در آیین معارفه مدیرکل جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در این راستا بسیار مؤثر خوانده و اظهار داشت: همان طور که در جنگ نظامی همه دست به دست دادند، در این جنگ فرهنگی هم باید دست به دست دهیم و با این هجمه مقابله کنیم.

امام جمعه تبریز افزود: این مقابله باید مقابله‌ای به روز باشد. آنها از وسایلی مدرن استفاده می‌کنند و ما نمی‌توانیم در مقابل آنها از ابزار قدیم استفاده کنیم و ما هم باید خود را به روز کنیم.

وی با بیان اینکه فرهنگی بودن جزو فطرت انسان است، تصریح کرد: در دایرهالمعارف‌ها برای فرهنگ دهها تعریف آمده و بیش از ۱۶۴ معنی برای لغت فرهنگ ذکر کرده‌اند. در سرشت انسان نیز سلسله خلقیات و ارتباطات معنوی‌ وجود دارد بطوری که قرآن می فرماید: دین همان مقررات فطری است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه دشمن متوجه شده است که علت پیروزی و تشکیل حکومت اسلامی در ایران ریشه فرهنگی و اصالت فطری داشته است، گفت: متولیان فرهنگی باید سعی کنند فطرت سلیم اسلامی دست نخورده باقی بماند.

آیت‌الله مجتهد شبستری همچنین با بیان اینکه دشمن درصدد ستیزه‌جویی با فرهنگ ناب اسلامی است، اظهار کرد: دشمن از محاصره اقتصادی و تهاجم اسلامی و مبارزه سیاسی درمانده است و چشم به تهاجم فرهنگی دوخته است که در این مسیر دیر یا زود با شکست مواجه می‌شود.

وی قشر نوجوان و جو ان را مظلوم‌ترین طبقه اجتماعی در کشور خوانده و گفت: برای کمک به رهایی جوانان از این مسیر باید در کنار هر مسجد یک ورزشگاه احداث شود.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه در تمام عمر کشور ما به این اندازه حمله به فرهنگ ما نشده بود که در این دوره حمله می‌شود، تصریح کرد: برای مقابله با اینها هماهنگی و همکاری متولیان فرهنگی لازم است. باید کرسی‌های آزاداندیشی در مساجد و بیرون از دانشگاه ها برپا شود ولی متاسفانه اقداماتی از این دست عملیاتی نمی‌شود.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.