کد خبر : 981
تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 اسفند 1392 - 17:45

طراحی مسیرهای مجهز ویژه دوچرخه‌سواری در سال ۹۳

طراحی مسیرهای مجهز ویژه دوچرخه‌سواری در سال ۹۳

 شهردار تبریز بر لزوم توسعه دوچرخه‌سواری در ترددهای روزمره تاکید کرد.

به گزارش آی نیوز، دکتر صادق نجفی با بیان این مطلب گفت: اعتقادم این است که باید ورزش دوچرخه سواری را باتوجه به تاثیر آن در سلامتی بدن، پاکیزگی هوا و کاهش ترافیک گسترش داد.

وی با اشاره به مشاهدات شخصی خود از جایگاه دوچرخه‌سواری در کشورهای مختلف گفت: امروزه، بخش قابل توجهی از مردم چین، در ترددهای روزمره خود، نه از روی ناچاری بلکه به انتخاب و اشتیاق، از دوچرخه استفاده می کنند؛ به طوری‌که در بیشتر خیابان های بزرگ این کشور، خطوط ویژه دوچرخه طراحی شده‌است و همین امر به عنوان یک امر مشوق باعث شده این کشور –با آن جمعیت میلیاردی- عملکرد نسبتا موفقی در بحث پیشگیری از آلودگی هوا داشته باشد. علاوه بر این در سفر خود به دانمارک نیز شخصاً شاهد بودم که برخی از مقامات بلندپایه، از دوچرخه استفاده می‌کنند؛ که این امر نشان‌دهنده ارزش و اهمیت ارزنده این وسیله نقلیه است.

شهردار تبریز با تاکید بر این که گام نخست ترویج دوچرخه‌سواری در ترددهای عمومی، فرهنگسازی است، گفت: در این راستا، بخش‌های رسانه‌ای از قبیل اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شهرداری تبریز، صدا و سیمای مرکز استان، نشریات و سایر رسانه‌ها باید فرهنگسازی لازم را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به برنامه شهرداری تبریز در توسعه دوچرخه‌سواری خاطرنشان کرد: به این منظور، طراحی موثر و کاربردی مسیرهای ویژه دوچرخه‌سواری در دستور کار شهرداری تبریز در سال آتی است.

دکتر نجفی تصریح کرد: علاوه بر خط ویژه دوچرخه سواری باند غربی جاده ائل گلی، طراحی مسیر مجهز و ایستگاه ویژه دوچرخه‌سواری در محدوده «میدان راه‌آهن تا میدان شهریار» و «میدان ساعت تا سه‌راه ارتش» در دستور مطالعه و طراحی برنامه‌های سال آینده قرار دارد.
شهردار تبریز گفت: سعی می‌کنیم، با ایجاد ایستگاه‌های مجهز به امکان استفاده از کارت‌های الکترونیکی، توسعه دوچرخه‌سواری را به صورت تخصصی و عملیاتی در دستور کار خود قرار دهیم

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.