کد خبر : 35852
تاریخ انتشار : شنبه 2 تیر 1403 - 12:39

دره گردشگری در عینالی ایجاد می شود

دره گردشگری در عینالی ایجاد می شود

 مدیر عامل سازمان توسعه و عمران عون بن علی و پارک‌ طبیعت شهرداری تبریز گفت: ایمن سازی و روشنایی جاده در بودجه امسال از محل کمک های شهرداری منطقه یک انجام خواهد شد.

تور رسانه ای و نشست خبری مدیر عامل سازمان توسعه و عمران عون بن علی و پارک‌ طبیعت شهرداری تبریز به همت روابط عمومی این سازمان برگزار شد.
عینالی در تبریز یکی از مناطق تفریحی کوه نوردی و زیارتی این شهر است. ارتفاع این کوه محبوب در میان تبریزی‌ها به کمی بیش از ۱۸۰۰ متر می‌رسد. تله کابین، دریاچه مصنوعی و زیارتگاه بقعه عون بن علی، همگی موفق شده اند که این مجموعه را به مجموعه تفریحی جذابی چه برای ساکنان تبریز و چه برای دیگر مسافران تبدیل کنند.
اولین مقصد این تور دره گردشگری است! منطقه ای که از طرف شهرک جوانان با جاده خاکی به این منطقه می رسد؛ این منطقه یکی از ظرفیت های تازه ایجاد شده عینالی به حساب می آید و سازمان عون بن علی در این راستا با ایجاد مسیر سه کیلومتری عینالی را به این دره وصل کرده است.

به گفته “بابک دانش‌پناه” مدیر عامل سازمان توسعه و عمران عون ابن علی و پارک طبیعت شهرداری تبریز ایمن سازی و روشنایی جاده در بودجه امسال از محل کمک های شهرداری منطقه یک انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: بعد از آبگیری سد شهید مدنی مسیر پر آب بوده و آبدار خواهد شد و قرار است در آینده این منطقه به عنوان مسیر پدافند غیرعامل و مسیر فضای سبز به مسیر استراتژیک تبدیل شود، این دره به طول ۱۰ کیلومتر در فاز اول ایجاد خواهد شد.
وی افزود: همزمان مطالعات طرح برای بودجه سال آینده نیز در حال انجام است.
دومین مقصد این تور، پارک پیوند ها بود.
دانش پناه در جمع خبرنگاران گفت: سازمان عون بن علی به دلیل خدماتی بودن اعتبار کمتری از لحاظ بودجه دارد و به لحاظ توسعه ای با کندی همراه است.
وی افزود: پارک پیوند ها، یکی از مناطقی است که در منطقه کم برخوردار کلانشهر تبریز قرار دارد.
وی توضیح داد: سوله ای در این پارک در حال ساخت است که قرار است کاربری این سوله شهر بازی سرپوشیده شود و در ادامه مساحت این سوله دوبرابر خواهد شد، مساحت فعلی این سوله ۳۰۰ متر مربع است.
وی در ادامه این تور در نشست خبری خود اظهار داشت: در طرح توسعه ۶۰۰ هکتاری فضای سبز تبریز، سهم عون بن‌علی ۵۰ هکتار است که چهار هکتار آن به تعداد ۳ هزار و ۵۰۰ اصله نهال غرس شده است.
وی خاطرنشان کرد: تامین زیرساخت‌های تاسیساتی و آب اولین دغدغه‌ی مقوله‌ی سرانه‌ی فضای سبز است و از سال گذشته یک سری قراردادهایی در راستای خط انتقال آب، ایستگاه پمپاژ، مخازن استخر پیش‌بینی شده و عملیات مقدماتی آن در حال اجرا است.

دانش پناه گفت: کارهای کارشناسی خوبی در خصوص ترافیک سنگین در ورودی این تفرجگاه صورت گرفته و بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، ورودی‌های جدید برای این تفرجگاه در شرق و غرب پیش بینی شده است.
وی گفت: تبریز از لحاظ فضای تفریحی و تفرجگاهی شهر فقیری است و کمبود فضای تفریحی برای کودکان و بزرگسالان در این شهر مشهود است؛سازمان عون ابن علی با وجود موانع و مشکلات، طی دو سال اخیر سه شهربازی در مجموعه‌های این سازمان به کمک بخش خصوصی احداث کرده است.
دانش پناه اضافه کرد: راه‌اندازی کارتینگ در ایستگاه اول تله‌کابین یکی دیگر از پروژه‌های ما بود که هرچقدر تلاش کردیم نتوانستیم آن را توسط بخش خصوصی به اتمام برسانیم. نگاه ما تصدی‌گری یا نگهداری نیست، بلکه می‌خواهیم بهره‌برداری از آن را به بخش خصوصی بسپاریم.
وی افزود: نگهداری وضع موجود تفرجگاه عینالی که هشت هزار هکتار وسعت دارد چندین میلیارد هزینه دارد و نگهداری آن با توجه به بودجه کم کار بسیار دشواری می باشد.
دانش پناه اظهار داشت: بودجه امسال این تفرجگاه ۲ هزار میلیارد ریال می باشد که از این مبلغ یک هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال شامل بودجه عمرانی و بقیه شامل اجرایی می باشد.
وی خطاب به دستگاه های دولتی گفت: سازمان عون بن علی از جمله سازمان‌های خدماتی بوده و منابع درآمدی ندارد و از دستگاه‌های دولتی مانند ادارات برق، گاز و آب خواهشمندیم تا به این سازمان به عنوان یک مجموعه‌ی خصوصی و حصار شده نگاه نکنند و بدانند که این مجموعه در اختیار شهر و شهروند است.
وی در پایان در رابطه با معضل سگ های بلاصاحب گفت: در رابطه با سگ های بلاصاحب با معضل جدی روبرو هستیم، هزینه جمع آوری آن ها سنگین است و از طرفی برخی شهروندان رعایت نمی کنند و اقدام به غذا دهی آن ها کرده و این باعث افزایش آن ها می شود.

محمدرضا اخگرگداز


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.