کد خبر : 14129
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 شهریور 1397 - 9:55

پاشیدن بذر ناامیدی به جای تقویت روحیه خودباوری/ پل طبیعت تبریز نیز در راه است

پاشیدن بذر ناامیدی به جای تقویت روحیه خودباوری/ پل طبیعت تبریز نیز در راه است

ایراد گیری، بهانه تراشی و عدم خودباوری در مسیر توسعه به جای بررسی های کارشناسی نزد برخی رسانه های گروهی به رویه ای نامبارک در تبریز بدل شده و این روند در افکار عمومی نیز

ایراد گیری، بهانه تراشی و عدم خودباوری در مسیر توسعه به جای بررسی های کارشناسی نزد برخی رسانه های گروهی به رویه ای نامبارک در تبریز بدل شده و این روند در افکار عمومی نیز تاثیرات نامناسبی به همراه گذاشته است.

به گزارش آی نیوز، در اینکه کهن شهر تبریز به دلیل ناملایمتی های گذشته با محرومیت و کاستی های بسیاری همراه است بر هیچکس پوشیده نیست. این را هم نباید از نظر دور داشت که شهروندان تبریزی در خصیصه ای قابل تقدیر هرگز به وضع موجود رضایت نداشته و همین امر نیز انگیزه ی آنان را برای تلاش جهت رسیدن به وضع مطلوب دوچندان کرده است.

اگر توسعه‌ی مشهد را از برکات وجود نازنین امام هشتم(ع) بدانیم، توسعه ی تبریز به عنوان توسعه یافته ترین مرکز استانی مرزی کشور به همت شهروندان سخت کوش آن میسر شده بطوریکه نزدیک به ۹۰ درصد سرمایه گذاری های صورت گرفته نه از سوی دولت که به همت سرمایه داران و سرمایه گذاران محلی صورت گرفته است. اما به نظر می رسد این ویژگی ها برای عده ای مشتبه شده و تلاش به سوی رسیدن به وضعیت مطلوب را با بهانه گیری و عدم خودباوری اشتباه گرفته اند.

روز گذشته، به همت شهرداری تبریز، پروژه “یاشیل کورپو” افتتاح شد. برای احداث این پل که پارک بهاران را با طی کردن عرض بزرگراه شهید کسایی به پارک عباس میرزا متصل می کند از آخرین ظرایف و پیچیدگی های مهندسی بهره گرفته شده است.

درحالیکه برای تشریح خصوصیات چنین پروژه ای باید از اظهارات مهندسان و کارشناسان فنی بهره جست اما برخی رسانه های محلی در راستای عدم خودباوری و بهانه گیری ناشیانه، “یاشیل کورپو” را با پل طبیعت تهران مقایسه کرده و شروع به نقد آن کرده اند!

image

گرچه پل طبیعت تهران در ابعاد و ارتفاع و هزینه های صورت گرفته به هیچ عنوان قابل مقایسه با پل مورد مقایسه قرار گرفته در تبریز نیست اما این پروژه با طول ۱۱۰ متر و سازه ای بدون پایه از نظر ساختاری یکی از سازه های کم نظیر مهندسی در کشور بوده و برای احداث آن از همان معمار و طراح پل طبیعت تهران بهره گرفته شده است.

جا دارد جنبه های منتشر نشده از اظهارات محمدباقر خوشنواز، شهردار منطقه دو تبریز را در این خصوص مرور کنیم: « یاشیل کورپو ۱۱۰ متر طول، شش متر عرض و ۱۵ متر ارتفاع دارد و برای ساخت آن ۲۸۰ تن فولاد به کار رفته است. با این ویژگی ها، پل یاد شده از نظر ساختاری یکی از منحصربه فردترین پل های ارتباطی در کشور به شمار می آید.»

وی در پاسخ به انتقادات مطرح شده در خصوص ویژگی های فنی این پل گفت: «مطالعات اولیه این پل ایراداتی داشت که با حضور معمار و طراح پل طبیعت تهران، تغییرات اساسی در نقشه و سازه آن ایجاد شد تا آخرین اصول و استانداردهای معماری نوین در ساخت آن رعایت گردد»

البته شهردار منطقه دو تبریز از برنامه ریزی برای احداث “پل طبیعت تبریز” با ابعاد بزرگ و کاربردی فراتر از “یاشیل کورپو” خبر داده و می گوید: «طراحی اتصال پارک ائل گلی به تفرجگاه ائل باغی از طریق پل طبیعت تبریز به اتمام رسیده و عملیات اجرایی آن با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال آغاز خواهد شد.»

وی با بیان اینکه از تجربیات ساخت “یاشیل کورپو” در ساخت پل طبیعت تبریز استفاده خواهد شد یادآور شد: «پل طبیعت تبریز می تواند به یکی از جاذبه های دیدنی این کلانشهر تبدیل شود.»

image

از منظر روانشناسی اجتماعی، انتقادات پی در پی و بی مورد از موضوعات مختلف، نه تنها باعث بر هم خوردن آرامش روانی جامعه شده و کمکی به بهبود اوضاع نمی کند، بلکه ضمن نادیده گرفته شدن امور مثبت و کارآمد، حساسیت عموم نسبت به مشکلات واقعی را به شدت کاهش می دهد.

پرواضح است درصورتی که مسایل شهری و اجتماعی به جای بهانه های بی اساس، با دید بی طرفانه و کارشناسانه به بوته نقد سپرده شود نتایج آن تاثیرگذار بوده و در اجرای پروژه های آتی لحاظ می گردد.

در عصری که دشمنان میهن با لطایف الحیل، امید مردم را نشانه رفته و تلاش می شود مردم ایران اسلامی از مسیر توسعه و پیشرفت منحرف شوند، پاشیدن بذر ناامیدی به جای تزریق امید و تقویت روحیه خودباوری چه پیامدهایی می تواند در پی داشته باشد؟!

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.