کد خبر : 1817
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آذر 1393 - 11:44

استاندار آذربایجان شرقی: ۴۶ درصد واحدهای فعال صنعتی استان با ظرفیت کمتر از ۲۵ درصد کار می کنند

استاندار آذربایجان شرقی: ۴۶ درصد واحدهای فعال صنعتی استان با ظرفیت کمتر از ۲۵ درصد کار می کنند

 استاندار آذربایجان شرقی:
۴۶ درصد واحدهای فعال صنعتی استان با ظرفیت کمتر از ۲۵ درصد کار می کنند
استاندار آذربایجان شرقی گفت: از سه هزار و ۴۱۲ واحد فعال صنعتی استان بیش از یک هزار و ۱۹۱ واحد معادل ۴۶ درصد با ظرفیت کمتر از ۲۵ درصدی کار می کنند.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری، اسماعیل جبارزاده در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به نتایج طرح پایش واحدهای صنعتی استان اظهار کرد: بر اساس اطلاعات به دست آمده، از هفت هزار و ۱۲۶واحد صنعتی استان سه هزار و ۴۱۲ واحد فعال و سه هزار و ۶۰۱ واحد غیرفعال است.

وی با بیان این که اکثر واحدهای فعال با حداکثر ظرفیت کار نمی کنند، افزود: در بین واحدهای فعال استان، یک هزار و ۱۹۱ واحد معادل ۴۶ درصد واحدها با ظرفیت کمتر از ۲۵ درصد کار می کنند و ۴۱۴ واحد معادل ۱۶ درصد واحدها با ظرفیت بیشتر از ۷۶ درصد به فعالیت مشغول هستند و یک هزار و پنج واحد صنعتی استان معادل ۳۸ درصد واحدها نیز با ظرفیتی بین ۲۶ تا ۷۵ درصد کار می کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به قابلیت های صنعتی و تجاری استان، خاطرنشان کرد: این استان یکی از قطب های صنعتی کشور است و عمده سرمایه گذاری های بخش صنعت در استان توسط بخش خصوصی انجام گرفته است.

جبارزاده در ادامه به مشکلات بخش خصوصی و صنایع استان در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: بخشی از این مشکلات متاثر از مسایل کلان ملی مانند تحریم و محدودیت های اقتصادی و بخشی متاثر از مسایل استانی است.

وی با بیان این که از بدو ورود به استان ارزیابی مسایل و مشکلات صنعت و یافتن راهکارهای مناسب بر اساس شناخت وضعیت موجود را در دستور کار قرار دادیم، افزود: در یک سال گذشته گروهی متشکل از مشاوران اقتصادی و صنعتگران ماهر استان و تعدادی از دانشگاهیان متخصص در رشته اقتصاد مسایل و مشکلات بخش صنعت معدن و تجارت را بررسی کرده اند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که برای ورود دقیق و علمی در بخش صنعت نیاز به اطلاعات به روز داریم، گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت در این راستا طرح پایش واحدهای صنعتی را از سه ماه پیش آغاز کرده و در این مدت ۸۰ درصد از واحدهای صنعتی دارای پروانه استان به صورت مستقیم مورد بازدید کارشناسان این سازمان قرار گرفته است.

جبارزاده گفت: با اتمام این طرح در یک ماه آینده می توانیم بگوییم که اطلاعات دقیق از تمام واحدهای صنعتی فعال و غیرفعال و گزارشی از مسایل و مشکلات عمومی بخش صنعت استان در دسترس است که بر اساس آن می توانیم این بخش را مدیریت کنیم.

وی به تشکیل شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و ستاد حمایت از تولید در استان اشاره کرد و گفت: امروز فضایی در استان ایجاد شده که مسوولان اجرایی در ارتباط مستقیم با اهالی تولید و صنعت هستند و در سایه این تلاش ها آذربایجان شرقی به یکی از امن ترین استان ها برای سرمایه گذاری تبدیل شده است.

جبارزاده افزود: نوع برخورد سازمان ها با سرمایه گذاران و فضای بخش تولید و صنعت کاملا متفاوت با گذشته است و تمام مسوولان اجرایی استان در خدمت سرمایه گذاری، تولید، صنعت و توسعه تجارت هستند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص اولویت های استان برای جذب سرمایه گذاری، گفت: بر اساس سند تدبیر توسعه استان، بخش معدن اولویت اول سرمای ه گذاری در استان است و پتانسیل های گسترده این بخش فرصت خوبی برای حضور سرمایه گذاران محسوب می شود.

جبارزاده با اشاره به امضای قرارداد طرح نفلین سینیت سراب، خاطرنشان کرد: با تلاش و پیگیری مسوولان و نمایندگان استان در یک سال گذشته قرارداد اجرای این طرح که ۲۰ سال بلاتکلیف بود، با یک شرکت آلمانی امضا شد و با انتقال دانش فنی این طرح در هشت ماه آینده، قدم بزرگی در جهت توسعه بخش معدن استان برداشته می شود.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.