کد خبر : 1075
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 خرداد 1393 - 9:25

تعیین تکلیف چارت اداری و سازمانی ۲ شهرستان آذربایجان شرقی از سوی دولت

تعیین تکلیف چارت اداری و سازمانی ۲ شهرستان آذربایجان شرقی از سوی دولت

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه دو شهرستان خداآفرین و هوراند در طول فعالیت دولت نهم و دهم به این استان اضافه شده است، تعیین تکلیف چارت اداری و سازمانی این فرمانداری‌ها از سوی هیئت دولت را خواستار شد.

اسماعیل جبارزاده در جمع مدیران استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: خواست ما از تمام مسئولان حاضر در شورای اداری استان توجه به مباحث توسعه استان است.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با تاکید بر اینکه در سایه همدلی بین دستگاه‌های استان از نظر سیاسی، امنیتی، نظامی و انتظامی فضای بسیار مطلوبی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ایجاد شده، گفت: این امر موجب هم‌افزایی همکاران در استان شده و با عملیاتی شدن طرح پنجره واحد سعی داریم مسیرهای سرمایه‌گذاری را کوتاه کرده و از همه ظرفیت‌های بخش خصوصی در استان بهره‌مند شویم.

وی با تاکید بر اینکه در هشت سال گذشته بسیاری از شاخص‌های استان تغییر کرده است، ادامه داد: با توانی که از مدیران خود در استان سراغ دارم قطعا این عقب‌ماندگی‌ها جبران می‌شود اما این امر نیازمند تجدیدنظر در روش‌های نظام اداری استان است.

آمادگی استان برای اجرای طرح پایلوت نظام تحول اداری کشور

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر آمادگی استان برای اجرای طرح پایلوت نظام تحول اداری کشور اشاره کرد و افزود: مسئولان هم‌پیمان شده‌اند تا این امر در آذربایجان شرقی محقق گردد.

استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: زمانی که استانداری را تحویل گرفتیم، پروژه‌های نیمه تمام عمرانی استانی و ملی بسیار بالا بوده و به میزان ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در دست داریم و این در حالی است که بودجه عمرانی اختصاص یافته به استان ۳۴۰ میلیارد تومان است که تنها ۲۵ درصد بودجه مصوب هزار میلیارد تومانی استان را شامل می‌شود.

جبارزاده با بیان اینکه در قانون بودجه سال ۹۳ به دولت اجازه داده شده به میزان ۳۰ میلیارد دلار از تسهیلات و فاینانس استفاده کند، به مدیران استان توصیه کرد در بخش‌های مختلف نهایت استفاده را از ظرفیت‌های فاینانس به عمل آورند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه گفت: اگر بخواهیم منتظر ابلاغ اعتبارات از خزانه باشیم قطعا کاری صورت نخواهد گرفت و ما آماده هستیم که اگر دولت اختیارات لازم را به مدیران استانی تفویض کند، بر اساس آنچه که تصمیم دولت و آرمان مقام معظم رهبری است و بر طبق دستورالعمل‌های ابلاغی مرحله به مرحله حرکت کنیم.

تحصیل ۲۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی

جبارزاده با اشاره به اینکه استان دارای ظرفیت‌های خوب علمی است و ۳ هزار هیئت علمی در انفعال هستند، عنوان داشت: این اساتید موظفند برای مشکلات موجود در استان راهکار ارائه کنند و بر همین اساس با دانشکده اقتصاد دانشگاه تبریز وارد کار شده‌ایم و قصد داریم با تدوین برنامه‌ای نیاز استان را به منابع مالی دولت و نفت کاهش دهیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سه شهرستان جدید در طول فعالیت دولت نهم و دهم به این استان اضافه شده است، تعیین تکلیف چارت اداری و سازمانی این فرمانداری‌ها از سوی هیئت دولت و انتخاب فرمانداران آنها را خواستار شد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر تعیین تکلیف استخدام ۴۷۲ ایثارگر و ۹۶۶ پذیرفته شده آزمون استخدامی برگزار شده در زمان دولت قبلی، تاکید کرد.

بر اساس این گزارش،در طول دولت نهم و دهم فرمانداری شهرستان‌های خداآفرین و هوراند تاسیس شد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.