کد خبر : 11003
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 خرداد 1397 - 17:32

سفره های افطار در کشورهای مسلمان جهان + تصاویر

سفره های افطار در کشورهای مسلمان جهان + تصاویر

تندرست نیوز؛ همزمان با شروع ماه مبارک رمضان در گوشه و کنار دنیا مسلمان در وعده های سحر و افطار و عید سعید فطر خوراک هایی متناسب با فرهنگ خود مصرف می کنند.

تندرست نیوز؛ همزمان با شروع ماه مبارک رمضان در گوشه و کنار دنیا مسلمان در وعده های سحر و افطار و عید سعید فطر خوراک هایی متناسب با فرهنگ خود مصرف می کنند.

در ماه مبارک رمضان، مسلمانان در کشور های مختلف دنیا، بهترین خوراک ها را برای وعده های سحر و افطار روزه داران تدارک می بینند تا با مصرف مواد غذایی سالم، انرژی کافی برای روزه داری در روز های آتی را به دست آورند و دچار ضعف یا ابتلا به بیماری نشوند. در بیشتر کشور ها در وعده های سحر و افطار مصرف مواد غذایی همچون میوه و سبزیجات تازه، گوشت حلال، نان، پنیر و شیرینی های محلی استفاده می شود. توصیه می شود در این ماه افراد خوراکی های حاوی فیبر فراوان، پروتئین و کربوهیدرات مصرف کنند، همچنین اگر ماه رمضان در ماه های گرم سال قرار گرفت، خوردن غذا های آب رسان می تواند از بروز تشنگی در طول روز جلوگیری کند. از جمله خوراک های مشهور روزه داران کشور و فرهنگ های مختلف دنیا می توان موارد زیر را نام برد. خوراک Dahi vadey : این خوراک مخصوص کشور هندوستان بوده و از عدس خیس خورده به همراه سایر ادویه ها که در روغن سرخ شده و همراه با ماست ترش سرو می شود تشکیل می شود. خوراک Haleem: این خوراک نیز از تکه های گوشت گاو یا بوقلمون به همراه بلغور گندم و عدس تشکیل شده است و در کشور های واقع در خاورمیانه، هند، پاکستان و آسیای مرکزی پرطرفدار است. خوراک مرغ: این خوراک از تکه های مرغ به همراه ادویه های تند که به همراه نعناع سرو می شود تشکیل شده است و جزو خوراک های محبوب اهالی کشور هندوستان محسوب می شود. خوراک Ramazan Kebabi: این خوراک از گوشت بره به همراه پیاز، ماست و نان پیتا تشکیل شده و جزو خوراکی های وعده افطار در کشور ترکیه است. خوراک Ful medammes: این خوراک از لوبیای پخته شده به همراه سیر و نان و مخلفاتی همچون تخم مرغ تشکیل شده است و مسلمانان کشور های آفریقایی از آن در ماه مبارک رمضان استفاده می کنند. خوراک Paomo: نوعی سوپ گوشت است که همراه با نان سرو می شود، مسلمانان کشور چین در وعده های افطار از این سوپ مصرف می کنند. خوراک Chapatis: این خوراک نوعی پیتزاست که در آن از گوشت و سبزیجات استفاده و بین مسلمانان کشور های هند و پاکستان مصرف می شود. خوراک Fattoush: این خوراک نوعی سالاد حاوی انواع سبزیجات است که همراه با نان پیتا سرو می شود و مصرف آن درکشور های لبنان و عربی رواج دارد. خوراک Konafah (کونفه): این خوراک از پنیر تشکیل شده است که بین لایه هایی از آرد سبوس دار یا رشته های خرد شده قرار می گیرد و خوراک مشهور در بین اهالی خاورمیانه است، این خوراک نوعی شیرینی است و همراه با مخلوطی از دانه های آجیل نیز سرو می شود. خوراک Kolak: این خوراک نیز نوعی دسر میوه ای تشکیل شده از شیرنارگیل، برگ میوه پاندانوس (pandanus leaf) و میوه هایی، چون جک فروت یا موز است و مسلمانان کشور اندونزی درماه رمضان از این خوراک استفاده می کنند. منبع: thekitchn

برچسب ها : ، ، ، ،


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.