کد خبر : 16410
تاریخ انتشار : شنبه 7 مهر 1397 - 4:32

هشدار نسبت به پرسه زدن معتادان متجاهر در اطراف مدارس

هشدار نسبت به پرسه زدن معتادان متجاهر در اطراف مدارس

نماینده مردم تبریز در مجلس نسبت به پرسه معتادان متجاهر در اطراف مدارس هشدار داد وگفت: بخش عمده خرید و فروش مواد مخدر توسط این افراد انجام می‌شود.

 

به گزارش آی نیوز به نقل از خانه ملت، محمداسماعیل سعیدی، نسبت به خرید و فروش موادمخدر و پرسه معتادان متجاهر اطراف مدارس هشدار داد و اظهار داشت: معتادان متجاهر بعد از جمع‌آوری به مراکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده ۱۶ و مراکز اقامتی و کمپ‌های درمان تحویل داده شده و خدمات درمانی، تربیتی، آموزشی و بهداشتی به آنها ارائه می‌شود.

برای جمع‌آوری معتادان متجاهر دستگاه‌ها باید همکاری هماهنگی را با هم داشته باشند

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برای جمع‌آوری معتادان متجاهر، دستگاه‌ها باید همکاری هماهنگی را با هم داشته باشند، افزود: جمع‌آوری معتادان باید به‌گونه‌ای انجام شود که دیگر شاهد حضور آنها در خیابان‌ها و اطراف مدارس نباشیم زیرا بخش زیادی از خرید و فروش موادمخدر توسط آنها انجام می‌شود.

معتادان متجاهر خطری جدی برای دانش‌آموزان به شمار می‌روند

سعیدی با یادآوری اینکه معتادان متجاهر خطری جدی برای دانش آموزان به شمار می‌روند، ادامه داد: نه تنها اطراف تمام مدارس کشور بلکه سطح شهرها باید از وجود معتادان متجاهر و خرده‌فروشان موادمخدر پاکسازی شود؛ البته نیاز است نیروی انتظامی نظارت‌ها را تشدید کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از نبود مراکز ویژه درمان نوجوانان معتاد، گفت: آموزش‌های پیشگیرانه برای جلوگیری از اعتیاد دانش آموزان باید مورد توجه قرار گیرد؛ بی‌شک خانواده‌ها در تربیت و هدایت نوجوانان نقش بسیار حائز اهمیتی دارند.

 سن مصرف مواد مخدر در میان دانش‌آموزان به ۱۳ سال رسیده است

وی با انتقاد از اینکه سن مصرف موادمخدر در میان دانش آموزان به ۱۳ سال رسیده است، یادآور شد: متاسفانه آموزش‌های پیشگیرانه در مدارس مورد توجه قرار نمی‌گیرد و به‌گونه‌ای این امر مغفول مانده است این در حالی است که بی‌توجهی نسبت به این مهم خطر کاهش سن اعتیاد را بیش از پیش فراهم می‌کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم بازنگری در سیاست‌های مبارزه با موادمخدر، تصریح کرد: با توجه به موفق نبودن این سیاست‌ها نیاز است یک‌بار برای همیشه در آنها بازنگری شده و به فکر اتخاذ تدابیر ویژه و راهکارهای اصولی باشیم./فارس


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.