کد خبر : 1964
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 دی 1393 - 6:55

عبداله پور: سهم اصفهان در احداث آزادراه‌ها ۳۰ برابر تبریز است

عبداله پور: سهم اصفهان در احداث آزادراه‌ها ۳۰ برابر تبریز است

آی نیوز: معاون فنی و عمرانی شهردار کلانشهر تبریز با اشاره به اینکه در اصفهان ۳۰ برابر تبریز آزادراه وجود دارد، بر ضرورت اجرای پروژه‌ها و اختصاص بودجه‌های ملی برای توسعه زیرساخت‌های عمومی کلانشهر تبریز تاکید کرد.

 مهندس محبوب عبدالله‌پور اظهار داشت: نگهداری تعریض و توسعه جاده‌هایی نظیر جاده باسمنج جزو وظایف سازمان راه و شهرسازی است اما به دلیل اینکه اعتبار لازم برای این کار در این سازمان تخصیص نمی‌یابد شهرداری در توسعه، استانداردسازی و تعریض این جاده پیشگام شده است.

معاون شهردار تبریز با تاکید بر اینکه مدیریت کلان استان باید در توسعه زیرساخت‌ها و توسعه اتوبان‌ها و بزرگراه‌ها و جذب بودجه‌های ملی اهتمام جدی کنند، تاکید کرد: در حالی که در جاده‌هایی نظیر جاده باسمنج و یا ورودی‌های دیگر تبریز تنها شهرداری هزینه می‌کند شاهدیم که در استان‌های دیگر استانداری‌ها و سایر ادارات اعتبارات ملی قابل توجهی را برای شهرها جذب و هزینه می‌کنند.

عبدالله‌پور با اشاره به اینکه شهرداری تبریز در توسعه راه‌ها جور سایر ادارات و ارگان‌ها را می‌کشد، افزود: جاده باسمنج به عنوان یکی از جاده‌های پرتردد و حادثه‌خیز نزدیک تبریز می‌باشد و تصادفات زیادی در این جاده رخ می‌داد که با تعریض و دو بانده شدن این جاده شاهد کاهش این تصادفات خواهیم بود.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز با طرح این سئوال که چرا باید اجرای اتوبان تبریز بازرگان از پلیس راه تبریز مرند آغاز شود گفت: در حالی که بزرگراه یاد شده به نام تبریز بازرگان می‌باشد اما به دلایلی این پروژه نه از تبریز بلکه از منطقه پلیس راه تبریز مرند آغاز می‌شود که باید مسئولان فکری برای این مسئله بنمایند تا حداقل از تبریز آغاز شود.

عبدالله‌پور خاطرنشان کرد: نقطه آغاز اجرای آزاد راه تبریز ـ بازرگان باید از «قیزیلجا میدان» باشد.

وی با اشاره به اینکه بار ترافیکی آزاد راه تبریز – زنجان بر روی اتوبان شهید کسایی منتقل می‌شود، گفت: اتوبان شهید کسایی نمی‌تواند همزمان هم به عنوان محل تردد اتومبیل‌های درون شهری تبریز باشد و هم به عنوان بزرگراه استفاده شود، به همین دلیل است که ما همواره شاهد رخ دادن تصادفات شدید در این اتوبان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه عملیات احداث بزرگراه شمالی و جنوبی تبریز باید هرچه زودتر آغاز شود، گفت: البته این اتوبان‌ها نه با پول شهروندان که با پول نفت و بودجه ملی باید احداث شوند زیرا در شهرهای دیگر نیز چنین عمل می‌شود.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.