کد خبر : 23442
تاریخ انتشار : شنبه 7 دی 1398 - 8:59

تدوین سند پیشگیری از پدیده کودک‌همسری در آذربایجان شرقی

تدوین سند پیشگیری از پدیده کودک‌همسری در آذربایجان شرقی

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی از آغاز تدوین سند استانی پیشگیری از پدیده کودک‌همسری خبر داد و گفت: این سند، مرجع تصمیم‌گیری‌های استانی در این خصوص خواهد بود

 

به گزارش آی خبر به نقل از ایسنا بدر شکوهی در بیست و یکمین جلسه هیأت اندیشه‌ورز استان، تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرایی شده اهداف این سند، پس از تدوین نهایی آن انجام خواهد شد.

وی افزود: برای پیشبرد صحیح سند، مسئولیت محوری هر کدام از اعضا مشخص شده و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها برای دستیابی به اهداف آن باید مورد توجه قرار گیرد.

شکوهی بر ضرورت توجه جدی به مقوله فرهنگ سازی در مقابله با پدیده کودک همسری تاکید کرد و از صداوسیمای استان خواست از ظرفیت رسانه ملی در این خصوص استفاده کند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه بیشترین افراد در معرض کودک همسری جزو جامعه هدف آموزش و پرورش بوده، لازم است دستگاه‌های اجتماعی و فرهنگی استان، آموزش وپرورش را در ارائه آموزش‌های لازم به دانش آموزان در این خصوص یاری کنند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی همچنین فعالیت‌های هیات اندیشه‌ورز در جهت ایده سازی و ارائه نظرات تخصصی در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی استان را برای دستگاه‌های اجرایی راهگشا دانست و گفت: دور جدید فعالیت‌های این هیات بر اساس آیین نامه ابلاغی وزارت کشور به زودی آغاز خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی افزود: در دور جدید تلاش خواهد شد که صاحب نظران دانشگاه‌های مادر استان در این هیات حضور داشته باشند.

برچسب ها :


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.