کد خبر : 2548
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 فروردین 1394 - 7:17

محمدحسین فرهنگی، عضو هیئت رییسه مجلس: جلسه مجلس با حضور ظریف و صالحی مثبت بود

محمدحسین فرهنگی، عضو هیئت رییسه مجلس: جلسه مجلس با حضور ظریف و صالحی مثبت بود

عضو هیئت رییسه مجلس با اشاره به جلسه غیرعلنی امروز سه شنبه ۱۸ فروردین گفت: آقایان صالحی و ظریف به طور مفصل مسایل مربوط به موضوع هسته ای، واقعیت موجود و چشم انداز سه ماهه اینده برای نماینده ترسیم کردند.

 

 محمدحسین فرهنگی، عضو هیئت رییسه مجلس با اشاره به جلسه غیرعلنی امروز سه شنبه ۱۸ فروردین در جمع خبرنگاران گفت: ۲ ساعت اول جلسه امروز مجلس به موضوع مذاکرات اختصاص یافت، به صورت کلی آقایان صالحی و ظریف به طور مفصل مسایل مربوط به موضوع هسته ای، واقعیت موجود و چشم انداز سه ماهه اینده برای نماینده ترسیم کردند.
وی اظهار کرد: در این جلسه هیچکدام از نمایندگان صحبتی نکردند و به همین دلیل قرار شد این موضوع در جلسه دیگری مورد بحث قرار گیرد که هنوز زمان آن مشخص نیست. البته شاید این جلسه بدون حضور ظریف و صالحی باشد و تنها به استماع نظرات نمایندگان اختصاص یابد ولی هنوز جزییات برگزاری این جلسه مشخص نشده است.
فرهنگی گفت: در این جلسه ظریف به سوالات مکتوب نمایندگان و سوالاتی که در جلسه روز گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مطرح شده بود پاسخ داد.
عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آقای ظریف در این جلسه بر واقعیات گذشته و حال در موضوع هسته اشاراتی داشت و توضیحات مفصلی را ارایه کرد.
نظر بنده این است که جلسه نسبتاً مثبتی بود و دکتر صالحی و دکتر ظریف نیز به این موضوع اذعان داشتند که اقداماتی در بیانیه وجود دارد ولی قابل حل و رفع است.
وی بیان کرد: در این جلسه بر این موضوع تاکید شد که باید تحریمهای مربوط به موضوع هسته ای یعنی تحریمهای اتحادیه اروپا و آمریکا و قطعنامه شورای امنیت برداشته شود. این موضوع مورد وفاق حمله نمایندگان بود.
فرهنگی همچنین در پایان در پاسخ به اینکه آیا در صورت عدم پایبندی طرف مقابل به تعهدات امکان برگشت وضعیت فنی ایران به موضوع هسته ای وجود دارد گفت: اگر طرف غربی به تعهداتش عمل نکند طبیعتاً آثار خود را در جامعه جهانی به جایی خواهد گذاشت ولی ما از این تخلف زیان نمی بینیم ممکن است با تاخیر به روال قبلی برگردیم اما در مقابل بخشهایی با سرعت قابل برگشتند.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.