کد خبر : 3073
تاریخ انتشار : شنبه 6 تیر 1394 - 9:17

طنین فریاد یا زینب با تشییع پیکر «مدافع حرم» در تبریز

طنین فریاد یا زینب با تشییع پیکر «مدافع حرم» در تبریز

تشییع پیکر شهید حامد جوانی از مدافعان حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) در تبریز برگزار شد.

مراسم تشییع پیکر مطهر شهید حامد جوانی از مدافعان حرم حضرت زینب(س) ظهر امروز بعد از اقامه نماز جمعه با حضور مردم تبریز برگزار شد.

مردم ولایتمدار و شهیدپرور تبریز، پس از اقامه نماز توسط آیت‌الله محمدتقی آل‌هاشم بر پیکر مطهر این شهید مدافع حرم اهل بیت را از مصلای امام خمینی(ره) تا میدان ساعت تشییع کردند و پس از انجام مراسم عزاداری، انجام تشریفات نظامی و ادای احترام به پیکر این شهید، پیکر مطهر وی را برای خاکسپاری کنار همرزمان شهیدش به وادی رحمت منتقل کرده و به خاک سپردند.

حاضران شرکت‌کننده در مراسم تشییع پیکر شهید حامد جوانی با سر دادن شعارهای مرگ بر وهابی، مرگ بر آل‌سعود، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر ضد ولایت فقیه به دشمنان اسلام هشدار دادند «در صورت آسیب رساندن به حرم‌ حضرت زینب و رقیه (س) در سوریه و حرم اهل بیت در عراق حمام خون به راه خواهند انداخت».

مارش نظامی لشگر عاشورا نیز در این مراسم با انجام تشریفات نظامی و ادای احترام، این شهید را تا میدان ساعت بدرقه کرد.

پدر شهید: داعشیان بدانند از حرم حضرت زینب(س) دفاع می‌کنیم

پدر شهید حامد جوانی در این مراسم گفت: داعش، وهابیت، امریکا، انگلیس و اسرائیل غاصب بدانند تا جان در بدن داشته باشیم از حرم حضرت زینب(س) دفاع می‌کنیم.

جوانی دفاع از حرم مطهر حضرت زینب(س) را افتخار خواند و افزود: فرزند من به تاسی از ائمه(ع) رفت تا راه حضرت ابوالفضل(ع) را در دفاع از حرم حضرت زینب(س) ادامه دهد و سعادتمندانه شهید شد.

گزارش فارس حاکی است، «حامد جوانی» ۲۵ اردیبهشت ماه در حین درگیری با تروریست‌های تکفیری در منطقه لاذقیه سوریه بر اثر اصابت ترکش‌های خمپاره از ناحیه چشم و دو دست مجروح شد و پس از چهل روز در کما بودن در بیمارستان بقیهالله تهران روز پنجشنبه به فیض شهادت نائل آمد.

شهید جوانی از رزمندگان نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی لشگر ۳۱ عاشورا استان آذربایجان‌شرقی بود که ۲۵ سال سن داشت.

مراسم شام غریبان وی جمعه شب ساعت ۲۲.۳۰ الی ۲۴.۳۰ دقیقه و مراسم گرامیداشت آن شهید، روز یکشنبه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در مسجد طوبی برگزار می‌شود.

شهید جوانی، شهیدی دیگر برای آرمان روح‌الله؛ اگرچه سنش به حضور امام در میان ما هم قد نمی‌داد. رفت که به آرمان خمینی لبیک بگوید و برای «بسیج بزرگ سربازان اسلام در جهان» بکوشد.

شهیدان عبدالصمد امام پناه (۲۶ فروردین ۷۵) از تبریز، علی کنعانی (۱۳ اردیبهشت ۹۲) از مراغه، محمود رضا بیضایی (۲۹ دی ۹۲) از تبریز و محرم علیپور (۷ اردیبهشت ۹۳) از مرند و شهید عباس عبداللهی (۲۳ بهمن ۹۳) پس از هتک‌ حرمت‌های اخیر به حرم حضرت زینب کبری (س) به دست گروه‌های صهیونیستی ـ وهابی برای لبیک گویی به ندای هل من ناصر ینصرنی اهل بیت (ع) و دفاع از حرم خاندان اهل بیت(ع) به سوریه رفته بودند که توسط تروریست‌های تکفیری به مقام رفیع شهادت نائل آمده و به شهدای کربلا پیوستند.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.