کد خبر : 31840
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 دی 1401 - 12:16

جذب سرمایه از کشورهای همسایه را دنبال می کنیم

جذب سرمایه از کشورهای همسایه را دنبال می کنیم

شهردار کلانشهر تبریز اعلام کرد که به دنبال جذب سرمایه از کشورهای همسایه هستیم

به گزارش آی نیوز شهردار تبریز در دیدار با سرکنسول ایران در ارزروم ترکیهبا اشاره به جایگاه و شرایط ویژه این شهر و تاثیرپذیری مراکز استان‌های شمال غرب کشور از رشد و توسعه آن گفت: به دنبال جذب سرمایه و سرمایه گذار از کشورهای همسایه هستیم.

یعقوب هوشیار در دیدار با سرکنسول ایران در ارزروم ترکیه با بیان اینکه کشورهای همسایه ظرفیت خوبی برای جذب سرمایه‌گذار دارند، افزود: این شهر در محوریت شهرهای شمال‌غرب کشور قرار گرفته و جایگاه تأثیرگذاری در عرصه‌های بین‌المللی و تحولات مهم سیاسی و اجتماعی منطقه دارد.

وی به مرز مشترک با کشورهای آذربایجان و ترکیه که به نوعی دروازه اروپا هستند اشاره کرد و گفت: این ویژگی ظرفیتی خاص برای توسعه فراهم می‌کند و ما از مسئولان تقاضا داریم از ظرفیت‌های ویژه اقتصادی کشورهای همسایه استفاده حداکثری کنند.

وی با اشاره به اینکه صنعت تبریز ظرفیت توسعه زیادی در حوزه خودروسازی دارد، ابراز کرد: با حمایت شورای شهر و سیاست‌گذاری دقیق، بهره‌مندی از ظرفیت‌ها را شروع کرده ایم از این رو برای اولین بار خط تولید اتوبوس را به تبریز آوردیم که این اتفاق بزرگ مزیت‌های همچون کاهش هزینه‌تولید و صادرات را در پی دارد.

هوشیار همچنین با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری شهر تبریز، عنوان کرد: این شهر در حوزه مواد غذایی نیز اثر گذار است و ما علاقه مند به تعامل با کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان در این ارتباط هستیم.

وی ادامه داد: در این راستا در اردیبهشت ماه سال آینده همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر تبریز برگزار می‌شود و هماهنگی خوبی برای جذب سرمایه‌گذار از کشورهای همسایه ایجاد شده است.

هوشیار با بیان اینکه وزارت خارجه می‌تواند به رونق اشتغال و اقتصاد شهر تبریز کمک کند، ابراز امیدواری کرد با انتقال تجربیات سرکنسول ایران در ارزروم شاهد اتفاقات مثبت برای توسعه تبریز باشیم.

 

جذب سرمایه کشورهای همسایه

جذب سرمایه کشورهای همسایه

شهردار کلانشهر تبریز اعلام کرد که به دنبال جذب سرمایه از کشورهای همسایه هستیم


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.