کد خبر : 33829
تاریخ انتشار : شنبه 14 مرداد 1402 - 11:23

تست پزشکی ورزشکاران به چه کار می آید؟

تست پزشکی ورزشکاران به چه کار می آید؟

آی نیوز ، الناز عباسی – لابد در لابلای اخبار ورزشی چشمتان به خبرهایی در مورد تست پزشکی بازیکنان رشته های مختلف ورزشی بخصوص فوتبال افتاده است.

به گزارش آی نیوز ، امروزه در مسابقات حرفه ای و تیم های ورزشی انجام یکسری یک آزمایش پزشکی برای بازیکنان ضروری است.اما چرا؟

آزمایشات و ارزیابی صحیح بدن ورزشکاران نه تنها ایمنی آنها را افزایش می دهد، بلکه آنها را به حداکثر عملکرد نیز راهنمایی می کند.

علاوه بر ایمنی خود ورزشکاران، نتیجه این آزمایشات در راهنمایی ورزشکاران کمک شایانی می کند تا از طریق فعالیتهایی که باید انجام دهند حداکثر عملکرد را داشته باشند،

در کنار این قضیه ثبت و تشکیل پرونده دقیق پزشکی برای بازیکنان هم به کار بازیکنان و هم به کار باشگاههایی می آید که می خواهند یان ورزشکاران را به خدمت بگیرند.

یک پرونده پزشکی، مشابه یک سابقه قبلی، شامل سابقه ورزشی مانند صدمات و درمان های آنها، مکمل های غذایی احتمالی، کنترل دوپینگ و غیره است.
ارزیابی تغذیه ای که بتواند دستورالعمل های مناسب و شخصی را طراحی کند.
یک معاینه فیزیکی کامل که عملاً شامل تمام سیستم های بدن است: تنفسی، گوارشی، عصبی، غدد درون ریز، بینایی و غیره، همچنین شامل آزمایش کامل خون و ادرار و ترکیب بدن، به منظور تعیین درصد چربی و ماهیچه ورزشکار. به عنوان بخشی از این معاینه، تأکید ویژه ای بر ارزیابی سیستم های اسکلتی عضلانی و قلبی عروقی خواهد شد.

ارزیابی اسکلتی عضلانی در بازیکنان فوتبال برای شناسایی آسیب های فعلی یا گذشته و عوارض احتمالی، تعیین عوامل خطر احتمالی برای ورزشکار و طراحی برنامه های پیشگیرانه ضروری است. در مورد فوتبال، باید توجه ویژه ای به آسیب عضلات، تاندون ها و رباط ها شود.
ارزیابی قلب و عروق:

ورزش با شدت بالا ممکن است خطر بروز مشکلاتی مانند مرگ ناگهانی را افزایش دهد. اگرچه این اتفاق فقط در دو نفر از هر ۱۰۰۰۰۰ ورزشکار در سال اتفاق می افتد، اما به دلیل اهمیت و جدیت آنها، تأثیر اجتماعی و رسانه ای عظیمی که دارند بسیار مهم است. تست پزشکی ورزشکاران تست پزشکی ورزشکاران

نهایتا باید گفت معاینه پزشکی برای همه ورزشکاران حرفه ای الزامی است. با توجه به اهمیت و پیچیدگی آن، ارزیابی اولیه قبل از مسابقه باید توسط یک تیم چندرشته ای از متخصصان بهداشت انجام شود. معاینه صحیح سلامت عملکرد ورزشکار را بهینه کرده و خطر بیماری را کاهش می دهد.

الناز عباسی – کارشناس ورزش

  ()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.