کد خبر : 33939
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 شهریور 1402 - 13:05

مدیریت بحران کشور هوشمند می‌شود

مدیریت بحران کشور هوشمند می‌شود

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: به دنبال ایجاد سازمانی هوشمند در مدیریت بحران‌ها و مخاطرات هستیم تا با اطلاعات کافی و با نظم بیشتری در مخاطرات احتمالی اقدامات لازم را انجام دهیم.

 محمد حسن نامی عصر سه‌شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران تبریزی اظهار کرد: در این سازمان هوشمند که لایه‌های مختلفی دارد اطلاعات فردی و اینکه در کجای ایران زندگی می‌کند موجود خواهد بود و تمامی اطلاعات اعم از آمار تخریب، پیشگیری و بازتوانی به راحتی در دسترس خواهد بود.

وی اضافه کرد: همه دستگاه‌ها باید در این سازمان هوشمند باید اطلاعات را بارگذاری کنند و همه این اطلاعات مبتنی بر هوش مصنوعی خواهد بود.

نامی به دستکاری‌های بشر در طبیعت اشاره کرد و گفت: بحران‌های زیادی پیش رو خواهیم داشت مگر اینکه بر روی امر پیشگیری کار کنیم و اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی به مهم‌ترین مخاطرات طبیعی در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: سیلاب، زلزله، رانش زمین، فرونشست زمین و آتش سوزی از جمله مخاطراتی هستند که جوامع را تهدید می‌کنند در دو دهه گذشته سیلاب و زلزله بیشترین آسیب‌ها را به کشور وارد کرده است.

وی اضافه کرد: با ساده‌ترین روش‌ها می‌توان از وقوع این مخاطرات جلوگیری کرد به عنوان مثال در مورد سیلاب می‌توانیم با آبخیزداری در بالا دست از قدرت سیل بکاهیم.

نامی با بیان اینکه از ۶۰۹ دشت موجود در کشور ۵۹ دشت به دلیل پایین رفتن آب‌های زیرزمینی در خط قرمز قرار گرفته‌اند گفت: آبخیزداری می‌تواند از وقوع خطرات احتمالی آینده در این راستا جلوگیری کند. ()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.