کد خبر : 33984
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 شهریور 1402 - 11:48

اجرای طرح کریدور گردشگری پیاده محور در بافت مرکزی تبریز

اجرای طرح کریدور گردشگری پیاده محور در بافت مرکزی تبریز

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز از اجرای طرح کریدور گردشگری پیاده محور در بافت مرکزی تبریز خبر داد و گفت: شهرداری تبریز و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در احیا و ایجاد مجموعه‌های تاریخی پیرامون مسجد کبود هم‌افزایی می کند.

محمد عزتی در تشریح جزئیات این خبر گفت: هم افزائی توان علمی و اجرایی شهرداری تبریز و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در احیا و ایجاد مجموعه‌های تاریخی پیرامون مسجد کبود و هم پیوندی عناصر تاریخی و اقدامات دو نهاد متولی صورت می گیرد.

عزتی افزود: محدوده یاد شده در برگیرنده گنجینه ای بی بدیل و کم نظیر از آثار معماری و هویتی دوره های تاریخی مختلف بوده و پتانسیل های گردشگری مختلفی چون جاده ابریشم، مسجد کبود، موزه عصر آهن، موزه آذربایجان، خانه های تاریخی، موزه فرش تبریز و … را در سطح ملی و بین المللی در خود جای داده و در عملکرد متقابل با بافت های تاریخی مجاور، در صورت پرداخت به موضوع و اجرای پروژه های مشترک بازآفرینی، شبکه ارتباطی منسجمی را برای صنعت توریسم تبریز فراهم آورد.

وی ادامه داد: در طی این بازدید توافقات مثبتی در راستای تسریع در تهیه طرح ها و اجرای پروژه های مشترک بر مبنای اصول فنی و همسو برای احیای این بافت هویت‌مند و کمتر توجه شده صورت گرفت.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز با اشاره به سابقه همکاری های مشترک فی‌مابین شهرداری تبریز و میراث فرهنگی گفت: از جمله تجارب موفق صورت گرفته تاکنون که حاصل نگرش هماهنگ و همسوی شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی است، می توان به اقدامات انجام یافته در تحقق موزه شهرداری، اجرای پروژه عتیق، طرح مجموعه ایستگاهی میدان ساعت در راستای احیای جداره تاریخی میدان، طرح کریدور گردشگری پیاده محور سنگفرش ارتش، مجموعه اقدامات کالبدی و پژوهشی احیای مسیر ابریشم و … اشاره کرد.

در جریان بازدید مشترک شهرداری تبریز و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، بر هماهنگی هر چه تمام تر اقدامات دو ارگان، جهت ایجاد مجموعه ای گسترده با عملکرد یکپارچه در هسته تاریخی شهر و افزایش خوانایی و دسترس پذیری عناصر هویت بخش تبریز برای گردشگران داخلی و خارجی و ارتقای زیست‌پذیری بافت، تأکید شد. ()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.