کد خبر : 34241
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 مهر 1402 - 12:06

جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی در اراک نیروگاه ۲۵ کیلوواتی ساخت

جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی در اراک نیروگاه ۲۵ کیلوواتی ساخت

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، از ساخت و راه اندازی نیروگاه ۲۵ کیلوواتی در محل تاسیسات تقویت فشار گاز در اراک از سوی مرکز تخصصی انرژی‌های نو و تجدیدپذیر این سازمان خبرداد.

« توحید لطفی» روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این نیروگاه به سفارش منطقه هفت عملیات انتقال گاز و شامل ۸۱ پنل ( سامانه ) خورشیدی ۳۱۰ وات و اینورتر ( وارون گر ) ۲۵ کیلو واتی است و ظرف ۲ هفته نصب و تحویل کارفرما شد.

وی خاطرنشان کرد: این نیروگاه از نوع متصل به شبکه بوده و در پی نصب آن حدود ۳۲ هزار کیلو وات ساعت در سال انرژی الکتریکی به شبکه تزریق می شود.

سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی با توجه به چالش اساسی کشور در ناترازی مصرف و تولید انرژی، اقدام به راه‌اندازی مرکز تخصصی انرژی‌های نو و تجدید پذیر در استان به عنوان اولین مرکز تولید نیروگاه‌های هیبریدی کرده تا بتواند بخشی از نیازهای مناطق مختلف را به انرژی پاسخ دهد و در این زمینه اقدام به طراحی نیروگاه‌های برق پرتابل ( سیار ) کرده است.

این مرکز همچنین در حوزه انرژی‌های نو نیز فعالیت‌های زیادی در طراحی و نصب نیروگاه‌های هیبریدی یا دوگانه (بادی-خورشیدی) داشته و در نقاط مختلف کشور اقدام به پروژه یابی و اجرای نیروگاه‌های با توان مختلف کرده است.

()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.